Status är följande. Tellsticken (en Duo, batch 1, fw 5) kan sända. Lampor mm tänds som de ska. Alla lampor/brytare indikeras trots detta som Av i SK. Försöker jag tända en lampa manuellt från SK indikeras den fortfarande som Av.
Tellsticken kan ta emot, dvs ibland blinkar den blått och sätter jag en termometer brevid den ser jag att termometerns gröna lampa blinkar samtidigt som tellsticken blinkar blått, dvs termometern sänder och tellsticken tar emot. Dock ser jag ingen statusänring i SK. Tellstickens händelselogg i SK är tom.
Serverns loggfil innehåller många entrysar i stil med följande:
Code: Select all
Level 1) Failed to turn on device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: An error occurred while communicating with TellStick
StackTrace for Level 1:
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.Engines.InvocationEngine.TurnOn(Device d)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.Engines.InvocationEngine.PerformAction(DeviceActionEntry entry)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.ExecutionQueueAccess.DequeueAndExecuteSingle(DeviceEntity& access)
{BusinessAccess - Invocation} --<Status> -- 2013-06-02 22:48:22 -- Device with id 4, name Uttag 3 (Brun soffa), native id 4 and code B:3 is being turned on. Method used is TellStickWrapper.
Hur går jag vidare och felsöker? Det är märkligt att allt bara slutade att fungera. Jag misstänker lite att tellsticken har gått sönder "en aning". Hur undersöker jag det på enklaste sätt?