Hejsan.
Switch King verkar kanon! Men:
Jag kör i princip bara Linux hemma, Ubuntu, openSuSE och tex Raspbian i en Raspberry PI.
Vill väldigt gärna köra klient ( dvs komma åt alla inställningar ) via Linux.
Den där webbklienten, har förgäves sökt efter info var den körs och vad den klarar!
Körs den på server-delen ? Och klarar den alla inställningar ?
Kan jag fixa en egen klient på något vis via ett API eller dylikt ?
Lite programmering kan jag fixa.
Helst vill jag ju köra serverdelen på Raspberryn och en web-klient, plus en Android också förstås.
/Tore
Hur utan Windows ?
-
- Administrator
Re: Hur utan Windows ?
Klienten som körs under Windows krävs för att konfigurera upp Switch King och går i praktiken inte att komma undan... Webbklienten är ett tillägg för att kunna presentera data och styra systemet via en webbläsare, men innehåller inget stöd för konfigurering (du hittar den under "Ladda hem - Tillägg och kodexempel" efter att du loggat in på webbplatsen).
Tomas | Switch King
-
- Administrator
Webbklienten är dock inte på något sätt testad i Linux-miljö.
Om Mono (som Switch King använder) kommer upp några versionsnivåer är det inte omöjligt att det i framtiden kommer att gå att köra Windows-klienten även under Linux men det är långt ifrån säkert och ligger "utom vår kontroll".
Vi kommer dock inte - som läget ser ut nu - att göra några specifika Linux-anpassningar för Windows-klienten så att den går att köra även under Linux. Tiden räcker helt enkelt inte till.
Om Mono (som Switch King använder) kommer upp några versionsnivåer är det inte omöjligt att det i framtiden kommer att gå att köra Windows-klienten även under Linux men det är långt ifrån säkert och ligger "utom vår kontroll".
Vi kommer dock inte - som läget ser ut nu - att göra några specifika Linux-anpassningar för Windows-klienten så att den går att köra även under Linux. Tiden räcker helt enkelt inte till.

Martin | Switch King
-
- 1 star
Alltså, webklient är för mig Chrome,Firefox eller möjligen IE dåtomas wrote:Klienten som körs under Windows krävs för att konfigurera upp Switch King och går i praktiken inte att komma undan... Webbklienten är ett tillägg för att kunna presentera data och styra systemet via en webbläsare, men innehåller inget stöd för konfigurering (du hittar den under "Ladda hem - Tillägg och kodexempel" efter att du loggat in på webbplatsen).

Är inte denna webklient en webserver(dvs tex php eller typ cgi appl) och var snurrrar den ?
Så det lutar åt att jag får köra en virtuell XP eller möjligen under wine ?
-
- Administrator
Det är en applikation som körs på en webbserver (i Microsoft-världen exempelvis IIS).tore.agblad wrote:Är inte denna webklient en webserver(dvs tex php eller typ cgi appl) och var snurrrar den ?
Ja (för att administrera)tore.agblad wrote:Så det lutar åt att jag får köra en virtuell XP eller möjligen under wine ?
Martin | Switch King
-
- 1 star
hej. du får testa och köra genom http://www.winehq.org/ eller så får du installera en virtuell pc med Windows som du startar när du behöver det. har kört en sån full lösning förut med ett bokföringsprogram, klienterna låg på win burkar och servern var Linux "Ubuntu" så i den installerade jag Windows 2000, och sen bokföringsprogram nätverksdel. det låg och snurade så i säkert 3 år sen tog ägaren av företaget beslutet att gå över helt till en Windows server.
så är du bara ute efter att administrera sk från en windows burk så kör i virtuell pc eller någon av dom andra programmen som finns. behöver du hjälp så skicka ett pm så ska jag med all säkerhet kunna hjälpa dig.
så är du bara ute efter att administrera sk från en windows burk så kör i virtuell pc eller någon av dom andra programmen som finns. behöver du hjälp så skicka ett pm så ska jag med all säkerhet kunna hjälpa dig.
-
- 2 stars
Jeg støtter en guide på dette! Da blir SK+telldus "Killer-app".pererikl@live.se wrote:Fungerar det att köra SwitchKing på en RaspberyPi?
Hur gör man i så fall och vad behövs?
En liten guide hade varit toppen!
www.m.nu burde selge disse med Raspbian+SK+telldus preinstallert+Tellstick DUO. Det ligner noe.
-
- Administrator
Ja. Vi har användare som kör eller har kört på Raspberry Pi.
Dock är det något problem med den Mono-version som kommer med exempelvis Raspbian (distribution för Raspberry Pi) - eller var iaf i den version som fanns då.
Dock är det något problem med den Mono-version som kommer med exempelvis Raspbian (distribution för Raspberry Pi) - eller var iaf i den version som fanns då.
Martin | Switch King