Nya funktioner - status?

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Windows-versionen av Switch King (v0.9)
redina
3 stars
3 stars
Posts: 98
Joined: Sun 28 Nov 2010, 10:23

Re: Nya funktioner - status?

Post by redina » Fri 17 Dec 2010, 11:19

Vet inte vad man ska posta förslag på nya funktioner så jag gör det här.

Jag skulle vilja att att det fanns en ny enhet som är en specialare, som inte finns i Telldus. Det är en enhet där man konfigurera själv att en exe (bat) med argument ska köras. Man kan välja att köra en exe med arg, när den slås på och samma eller en annan exe med arg när det stängs av. Vet inte om ni fattar vad jag menar.

Genom denna enhet kan man då göra nästan vad som helst. Tex slå på internetradio via ett scenario. Skicka ett mejl/sms om prognosen om att det blir regn, så att kommer ihåg att ta in dynorna. Det kommer att bli frost inatt kom ihåg att göra xxx. Kanske ska finnas en enhet som kan skicka meddelande också.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Nya funktioner - status?

Post by Martin » Fri 17 Dec 2010, 11:24

Vi har lite idéer om detta själva också. Planen är att i nästa version göra så att nya enheter som läggs till till Telldus Center går att använda i Switch King även om de inte går att konfigurera fullt ut i Switch King. Det löser problemet när det kommer en ny version av Telldus Center.

Detta är också ett steg mot en form av "virtuella enheter". Hur detta ska se ut (om vi bestämmer oss för att gå åt det håller) har vi inte diskuterat internt ännu, men tankarna finns.
Martin | Switch King

Rhodin
4 stars
4 stars
Posts: 278
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Nya funktioner - status?

Post by Rhodin » Fri 17 Dec 2010, 12:19

redina wrote:Vet inte vad man ska posta förslag på nya funktioner så jag gör det här.

Jag skulle vilja att att det fanns en ny enhet som är en specialare, som inte finns i Telldus. Det är en enhet där man konfigurera själv att en exe (bat) med argument ska köras. Man kan välja att köra en exe med arg, när den slås på och samma eller en annan exe med arg när det stängs av. Vet inte om ni fattar vad jag menar.

Genom denna enhet kan man då göra nästan vad som helst. Tex slå på internetradio via ett scenario. Skicka ett mejl/sms om prognosen om att det blir regn, så att kommer ihåg att ta in dynorna. Det kommer att bli frost inatt kom ihåg att göra xxx. Kanske ska finnas en enhet som kan skicka meddelande också.
Det skulle vara riktigt riktigt bra!

//Peter

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Nya funktioner - status?

Post by Isaksson » Fri 17 Dec 2010, 13:02

Rhodin wrote:
redina wrote:Vet inte vad man ska posta förslag på nya funktioner så jag gör det här.

Jag skulle vilja att att det fanns en ny enhet som är en specialare, som inte finns i Telldus. Det är en enhet där man konfigurera själv att en exe (bat) med argument ska köras. Man kan välja att köra en exe med arg, när den slås på och samma eller en annan exe med arg när det stängs av. Vet inte om ni fattar vad jag menar.

Genom denna enhet kan man då göra nästan vad som helst. Tex slå på internetradio via ett scenario. Skicka ett mejl/sms om prognosen om att det blir regn, så att kommer ihåg att ta in dynorna. Det kommer att bli frost inatt kom ihåg att göra xxx. Kanske ska finnas en enhet som kan skicka meddelande också.
Det skulle vara riktigt riktigt bra!

//Peter
Kan inte annat än att hålla med, detta skulle vara väldigt användbart.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests