Welcome home läge

Allmänna frågor och synpunkter.
Palle500
4 stars
4 stars

Re: Welcome home läge

Post by Palle500 » Sat 22 Oct 2011, 21:40

Android är bra med Tasker men oss som kör IPhone då?
Disney du skall leta efter Btprox som Korak skrev
by Korak » Yesterday, 21:06 Btprox fixar det
Det är ett litet program som registrerar din telefons blue tooth ID men ansluter inte utan man ställer in att den skall köra tex en CMD (BAT) fil som skapar en fil som sen SK läser som en datafil.
ex på en CMD fil BT_Change.cmd:
Rem test for BlueTooth on/off from BTprox program
echo BlueTooth;%1 > "%~p0%~n0.txt"
echo .

Skapar en fil med "BT_Change.txt" där argumentet från Btprox är tex "1" för telefon hittad och "0" BT kontakt förlorad.

ex på fil innehåll vid ON "BlueTooth;1" vid OFF "BlueTooth;0"

Korak
3 stars
3 stars

Post by Korak » Sun 23 Oct 2011, 21:16

Eller så utrustar man bara helt enkelt alla familjemedlemmar med en "egen" minisändare typ nyckelringssändaren som man aktiverar på "uppfarten" så att alla egna favoritlampor tänds :)
Kanske inte så hypat å fränt, med det funkar :mrgreen:

Palle500
4 stars
4 stars

Post by Palle500 » Sun 23 Oct 2011, 22:01

Korak du snodde min idé :-) Jag använder larmfjärrarna på detta vis (ja när jag får ordning på larmets På/Avlarmat signal)

fabz
3 stars
3 stars

Post by fabz » Mon 24 Oct 2011, 17:14

Möjligtvis har denna fråga kommit upp förrut, men hittar inget riktigt bra svar.

Jag har tidigare haft en trådlös NEXA rörelsedetektor som aktiverar mitt hemmascenario enligt regel, via tellstick duo. Jag har nu köpt en till rörelsedetektor och vill nu att utlösande av någon av dem aktiverar scenariot.

Problemet är ju att det krävs att alla (AND) regler är uppfyllda för att trigga ett scenario. Något alternativ för att någon av dem (OR) är aktiverad för att trigga scenariot finns inte. Jag har testat att sätta mkt kort förfallotid på enheterna (10 sekunder) i hop om att SWK skulle hoppa över regeln om förfallotiden gått ut, men det hjälpte inte tyvärr.

Förslag på lösning?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 24 Oct 2011, 17:33

Detta finns i planen för nästa version av Switch King - inte nästa "större" version utan 2.0.1. Stöd för detta finns redan förberett, men vi hann inte med detta fullt ut till 2.0.

http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... aspx?id=80
Martin | Switch King

fabz
3 stars
3 stars

Post by fabz » Tue 25 Oct 2011, 16:39

Martin wrote:Detta finns i planen för nästa version av Switch King - inte nästa "större" version utan 2.0.1. Stöd för detta finns redan förberett, men vi hann inte med detta fullt ut till 2.0.

http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... aspx?id=80
Toppen!

Kan meddela att det verkar funka att sätta förfallotiden mkt kort på åtminstånde två datakällor så att man uppnår OR-effek. men det verkar ej fungera om värdet bedöms som fel påm grund av att det ligger utanför det definierade värdespannet. Det verkar alltså som att regelutvärderingen gör skillnad på felvärde och felvärde.

Palle500
4 stars
4 stars

Post by Palle500 » Tue 25 Oct 2011, 21:26

Fabriz du kan ev lösa det med TwowayPluginet, men jag vet inte om du även får OFF från dina IR sändare. För detta plugin omvandlar både ON/OFF till ON så det är lite skakigt för detta. läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=409
Sen fins det en annan tråd som Korak startade där han vill få plugintet utökat med config argunentet TogglaToOn: False/true.

Post Reply