Ändra lösenord i Switch King Client?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
garfield4711
1 star
1 star

Ändra lösenord i Switch King Client?

Post by garfield4711 » Sun 11 Jan 2015, 12:58

Hej,

Jag har en fungerande Switch King Server (på windows 8.1) som jag kan ansluta med diverse klienter.
Men av någon anledning så kan inte Switch King Client nå servern. Felet verkar, enligt klientens logfil, vara felaktigt lösenord. Men hur ändrar jag det?
Switch King klienten tillåter bara ändring av
* IP-adress
* Port
* Beskrivning
Men det finns inte möjlighet att sätta lösenord till SK server. Har letat i filsystem och registry efter en plats där klienten kan försöka hitta det, men har kammat noll. Hur ändrar man?

(Senast uppgraderat SK server och klient till senaste version i våras (2014).)

yocke
1 star
1 star

Re: Ändra lösenord i Switch King Client?

Post by yocke » Mon 12 Jan 2015, 16:54

Hej,

För att ändra lösenordet till SK så öppna Verktyg -> Inställningar -> Server så kan du ändra användare och lösenord.
Denna användare är till för att klienterna ska kunna ansluta till servern.

garfield4711
1 star
1 star

Post by garfield4711 » Wed 21 Jan 2015, 20:24

yocke wrote:Hej,

För att ändra lösenordet till SK så öppna Verktyg -> Inställningar -> Server så kan du ändra användare och lösenord.
Denna användare är till för att klienterna ska kunna ansluta till servern.
Tack, men problemet är att Switch King Server har ett ändrat lösenord. Klienten kan inte ens starta om den inte når servern, så det finns ingen Verktygs-meny. Det enda som kan ställas in är IP-nummer/namn samt port. Det borde naturligtvis finnas inställning för användarnamn och lösenord när man ska konfigurera hur man når servern, men det går inte. Så, frågan är, var tittar Switch King-klienten efter användarnamn och lösenord.
Är det i en konfigurationsfil, registry eller... Jag har sökt men ej hittat. Får kanske sätta klienten i en debugger för att lösa det :?

tomas
Administrator
Administrator

Post by tomas » Wed 28 Jan 2015, 20:47

Det krävs inget lösenord för att Switch King-klient ska kunna ansluta till servern. (Lösenord som konfigureras under Verktyg>Inställningar gäller för t ex iPhone-klienten och Switch King Live)

Om du inte ändrat vilken port som ska användas (görs i konfig-fil för servern) och du ändå har problem att ansluta så beror det troligtvis på brandväggen.

Du behöver skapa en ny regel för inkommande trafik på server-datorn där du släpper igenom trafik på port 8080.
Tomas | Switch King

Post Reply