WAPI connect felmeddelande

Kommentarer, hjälp och tips angående Linux-versionen av Switch King (v0.9).
Locked
Zenox
2 stars
2 stars
Posts: 44
Joined: Sat 27 Nov 2010, 16:11

WAPI connect felmeddelande

Post by Zenox » Mon 29 Nov 2010, 09:12

Fick felmeddelande inatt nån gång. Vet inte vad det är, googlade lite och det verkar vara något Mono specifikt. Själva av- och påslagningen av enheterna fortsatte fungera som vanligt så antagligen är det något annat som ger felet (kanske delen för WebService?). Sökte i Log/SwitchKing\ Server\ Components\ Log\ 2010112*.txt för mer information men hittade inte åt meddelandet alls där. Tänkte att det kan vara bra att känna till eller om du har någon idé på vad det kan vara.

Code: Select all

Mono: DllImport attempting to load: 'libtelldus-core.so.2'.
Mono: DllImport loading location: 'libtelldus-core.so.2'.
Mono: Searching for 'tdSetDeviceParameter'.
Mono: Probing 'tdSetDeviceParameter'.
Mono: Found as 'tdSetDeviceParameter'.
[b]_wapi_connect: error looking up socket handle 0xc[/b]

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: WAPI connect felmeddelande

Post by Martin » Mon 29 Nov 2010, 09:21

Har du några datakällor du hämtar via http? Tänker att det kan vara att temperatur.nu är nere (vilket det är ibland nattetid) och att detta blir själva felmeddelandet...

Alternativt om du startar om ditt nätverk automatiskt under natten vilket gör att datainsamlingsmotorn inte hittar ut på nätet...
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: WAPI connect felmeddelande

Post by Martin » Mon 29 Nov 2010, 09:32

Kom på en sak...
Slå gärna på debug-loggning i config-filen. Loggfilerna blir stora men kan kanske bekräfta/förkasta teorin... :shock:
Martin | Switch King

Zenox
2 stars
2 stars
Posts: 44
Joined: Sat 27 Nov 2010, 16:11

Re: WAPI connect felmeddelande

Post by Zenox » Mon 29 Nov 2010, 10:31

Jag har en datakälla som hämtar från temperatur.nu, skulle kunna vara den förstås. Borde inte vara nätverket då jag inte startar om det automatiskt, men skulle iofs kunna vara om det legat nere.

Tror jag redan har debugloggning påslagen. Har <add key="logSeverityThreshold" value="Debug" /> i SwitchKing.exe.config och får den här typen av meddelanden i loggfilen:
{WCFServices - Service Request} --<Debug> -- 2010-11-29 00:00:16 -- Request completed for GetScheduledScenarios with parameter [10]. 1 entities returned.
Däremot hittar jag ändå inget i loggarna om jag söker efter "wapi" eller "socket" så här:
server:/opt/switchking/Log# grep -R -i wapi *

Inte hela världen även om det alltid är skönt att veta vad det är :)

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: WAPI connect felmeddelande

Post by Martin » Mon 29 Nov 2010, 10:42

Zenox wrote:Inte hela världen även om det alltid är skönt att veta vad det är :)
Precis. Det verkar ju fungera ändå, men varningar/felmeddelanden är alltid trevligt att få bort.

Synd att det inte stod någon timestamp på WAPI-meddelandet. Om det hade gjort det hade man kunnat korsreferera till Switch Kings loggfil för att se om det var vid just det tillfället som data från temperatur.nu skulle samlas in.
Martin | Switch King

Zenox
2 stars
2 stars
Posts: 44
Joined: Sat 27 Nov 2010, 16:11

Re: WAPI connect felmeddelande

Post by Zenox » Mon 29 Nov 2010, 11:37

Japp. Men få se. Rycker ut nätverkskabeln (eller ordna så servern inte kommer åt temperatur.nu på annat vis) och sen ser jag om wapi meddelandet dyker upp när den försöker hämta temperaturen. Sätter ner intervallet till en minut först också. Testar när jag är hemma igen.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests