WebbApp "Välkommen hem"

Berätta hur du använder Switch King eller hur Switch King skulle kunna användas.
Post Reply
Pontan36
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Tue 13 Sep 2011, 00:00

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Pontan36 » Mon 26 Aug 2013, 21:07

Hej!
Vill börja att säga att du gjort ett grymt jobb med denna app!
Men, märkte ganska snabbt nu när jag håller att bygga om den för mitt hem att jag bara får upp cirkeln som snurrar i början om jag har aktivt ett scenario som jag valt att ej visa i andra klienter.
Har provat att laborera med raderna som parar ihop scenarion men får inte detta att fungera. Väljer jag att visa scenariot i andra klienter fungerar det perfekt.
Är de någon som har en förklaring på detta för mig som inte begriper så mycke i programmeringsvärlden? :roll:

Johan84
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Wed 28 Aug 2013, 19:53

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Johan84 » Wed 28 Aug 2013, 20:04

Hej.

Kör switch king med tellstick duo och skulle villja prova denna webbapp som verkar grym.
Dock så behöver jag lite hjälp att komma igång finns det någon här som är villig att skriva en
installations guid för det ?

Jag har laddat hem och öppnat filen config där alla åäö blir andra tecken och kört fast .

mvh

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Sat 14 Sep 2013, 21:44

Pontan36 wrote:Hej!
Vill börja att säga att du gjort ett grymt jobb med denna app!
Men, märkte ganska snabbt nu när jag håller att bygga om den för mitt hem att jag bara får upp cirkeln som snurrar i början om jag har aktivt ett scenario som jag valt att ej visa i andra klienter.
Har provat att laborera med raderna som parar ihop scenarion men får inte detta att fungera. Väljer jag att visa scenariot i andra klienter fungerar det perfekt.
Är de någon som har en förklaring på detta för mig som inte begriper så mycke i programmeringsvärlden? :roll:
Hej!

Tack tack! Du har helt rätt, du har sannolikt tyvärr sprungit på en begränsning. Eftersom Welcome-appen kommunicerar över REST-protokollet (samma som mobila enheter), kan du inte använda scenario som du valt att dölja för mobila enheter, tyvärr!

atta
2 stars
2 stars
Posts: 22
Joined: Thu 12 Jan 2012, 21:16

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by atta » Mon 23 Sep 2013, 20:50

Måste för tacka för en helt lysande "app"

Nu till frågan, någon som har löst två våningar på ett snyggt sätt?

//Matias

Peren
2 stars
2 stars
Posts: 16
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Peren » Tue 24 Sep 2013, 11:58

Hej

Jag löste det genom att lägga in dem alla de objekt där jag har styrning eller sensorer i samma bild.

Hoppas på att fram över också snygt kunna presentera luftfuktighet (med '%')
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

atta
2 stars
2 stars
Posts: 22
Joined: Thu 12 Jan 2012, 21:16

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by atta » Sun 20 Oct 2013, 20:32

Tack för hjälpen.

Har en fråga till, vet någon hur man ändrar text färg på datum och scenarionamn?

//Matias

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Sat 26 Oct 2013, 09:55

Peren wrote:Hej

Jag löste det genom att lägga in dem alla de objekt där jag har styrning eller sensorer i samma bild.

Hoppas på att fram över också snygt kunna presentera luftfuktighet (med '%')
Snyggt! Det är en del jobb med att få till flera våningsplan. Däremot har jag nu lagt till ett luftfuktighets-objekt "HumidityLabel". Ladda den nya versionen i första inlägget i denna tråd. Mycket nöje! :-)

För övrigt: Vill gärna ha lite mer skärmdumpar och foton på era WelcomeApp-anpassnignar! Det är ju det som driver mig att fortsätta utvecklingen! :-)

davveh
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Thu 12 Dec 2013, 07:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by davveh » Thu 12 Dec 2013, 07:55

Hallo,

Tack för en bra lösning. Har börjat sätta upp detta hos mig nu och jobbar på att lägga till fler och fler källor och switchar.

Hur ser din utveckling ut? Hittat på något nytt?

//David

il_calzone
1 star
1 star
Posts: 13
Joined: Thu 14 Nov 2013, 07:49

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by il_calzone » Wed 18 Dec 2013, 20:55

Hej där!
Grymt imponerad av denna app måste jag säga!
Men jag har lite problem, kör tellstick duo och får inte in sensorerna som jag vill.
i config.asp, vilka är egentligen datakällanumren? Är det ID:t från Switchking man ska använda? Just nu får jag in fukthalten från krypgrunden som inomhustemperatur (!) och ingen utetemp alls. Och är det meningen man ska använda DataTextLabel till sina övriga sensorer eller är detta inte möjligt med datakällor?
Det jag alltså undrar över är bl.a. dessa två rader;

'Datakällor/sensorer på kartan:

TempratureLabel 32,400,800,Fmode ' Temperatur-datakälla. Användning: DatakällaNummer, Y-led, X-led

HumidityLabel 24,455,800,Fmode ' Luftfuktighet-datakälla. Användning: DatakällaNummer, Y-led, X-led. Som vanligt, rör ej Fmode.

och

DataTextLabel 31,109,880,Fmode 'Visar en datakälla som ren text på kartan. Användning: datakällaNummer,Y-led, X-led, Fmode. (Fmode ändras ej)

Skulle bli mycket tacksam för svar, skulle vara helt underbart att få igång appen!

Mvh Micke K

il_calzone
1 star
1 star
Posts: 13
Joined: Thu 14 Nov 2013, 07:49

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by il_calzone » Thu 19 Dec 2013, 19:33

Ingen som har en aning?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests