Dette er kanskje litt på grensen av hva som er topic-relatert for dette forumet, men tipper det er mange andre som bruker Nexa-komponenter.....
Jeg har nå prøvd 3 stykk Nexa CMR-100 - og alle sammen har dødd etter mindre enn en times bruk.
Fant også en annen post om dette: http://www.nexa.se/forum/viewtopic.php?f=7&t=347
Noen her som har opplevd det samme? Eller noen som bruker CMR-100 uten problemer?
Nexa CMR-100 - dårlig produkt?
-
- 3 stars
Re: Nexa CMR-100 - dårlig produkt?
cozmo wrote:Dette er kanskje litt på grensen av hva som er topic-relatert for dette forumet, men tipper det er mange andre som bruker Nexa-komponenter.....
Jeg har nå prøvd 3 stykk Nexa CMR-100 - og alle sammen har dødd etter mindre enn en times bruk.
Fant også en annen post om dette: http://www.nexa.se/forum/viewtopic.php?f=7&t=347
Noen her som har opplevd det samme? Eller noen som bruker CMR-100 uten problemer?
Jag har inte upplevt (har just nu bara en då jag lämnade tillbaka resten) att den skulle gå sönder, dock har jag inte lyckats få den att fungera med de ledbelysningar som det var tänkt och som den borde klara enligt produktspecifikationen.
Just nu använder jag den till 230 volts halogen, totalt 140W, den har varit i drift ca. två veckor.
-
- 3 stars
Interessant å høre at den virker på halogen.
Jeg ønsket å benytte den til å dimme 230V LED downlights med LED-drivere pr downlight. Fungerte riktig så bra....i 15min....Den andre holdt koken kanskje en time. Sendte mail til Nexa og fikk til svar at produktet ikke var laget for å kunne dimme LED lamper med led-drivere - kun laget for å dimme 230V led.
Skeptisk....
Jeg ønsket å benytte den til å dimme 230V LED downlights med LED-drivere pr downlight. Fungerte riktig så bra....i 15min....Den andre holdt koken kanskje en time. Sendte mail til Nexa og fikk til svar at produktet ikke var laget for å kunne dimme LED lamper med led-drivere - kun laget for å dimme 230V led.
Skeptisk....
-
- 1 star
Jeg har hatt 3 stk CMR-100 i drift hjemme i et par uker nå.
1 driver 9 stk 5.5w GU10 230v LED-downlights
1 driver 4 stk 5.5w GU10 230v LED-downlights
1 driver 1 stk 70w 230v halogen-lampe
De to som driver LEDs har jeg ikke hatt noen problemer med med, men den med halogen-last kutter nesten hver gang det blir støy på kursen (som f eks at kompressoren i kjøleskapet skrus av/på). Nexa hadde ikke noe svar til meg om hvorfor dette skjedde. Jeg kommer nok til å bytte ut den som driver halogen-lampa til en gammel type nexa-dimmer/rele.
1 driver 9 stk 5.5w GU10 230v LED-downlights
1 driver 4 stk 5.5w GU10 230v LED-downlights
1 driver 1 stk 70w 230v halogen-lampe
De to som driver LEDs har jeg ikke hatt noen problemer med med, men den med halogen-last kutter nesten hver gang det blir støy på kursen (som f eks at kompressoren i kjøleskapet skrus av/på). Nexa hadde ikke noe svar til meg om hvorfor dette skjedde. Jeg kommer nok til å bytte ut den som driver halogen-lampa til en gammel type nexa-dimmer/rele.
-
- 1 star
Nexa CMR-100 - dårlig produkt?
"Kutter", betyder det att den går sönder eller att den bara dippar?(ursäkta min norska...)
/jaytee
/jaytee
-
- 1 star
Sorry, unfair play å skrive på norsk i "swedish/svenska"-forumet 
Det jeg mente var at den skrus av/resetter. Den fungerer helt fint fremdeles, men jeg må skru den på igjen. Jeg skal poste her med løsningen om jeg finner noen. Jeg tenkte å prøve med en E27 LED-pære også for å se om det blir noen forskjell.

Det jeg mente var at den skrus av/resetter. Den fungerer helt fint fremdeles, men jeg må skru den på igjen. Jeg skal poste her med løsningen om jeg finner noen. Jeg tenkte å prøve med en E27 LED-pære også for å se om det blir noen forskjell.
-
- 1 star
Nå har jeg byttet ut CMR-100 med en ECMR-250. Det løste alle problemene jeg hadde. Jeg kjører fremdeles CMR-100 på 230v LED downlightene, og det fungerer bra.