Lösning för tryckskärm?
-
- 3 stars
Lösning för tryckskärm?
Hej
Någon som byggt webgui med anpassning för att köra på en android eller annan pad?
/Anders
Någon som byggt webgui med anpassning för att köra på en android eller annan pad?
/Anders
_________________________________________________________________________________________________________________________
Windows 7, Eventghost, Android, Ipad, IPhone, 8 sändare, 18 mottagare, 3 givare
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3
-
- Administrator
Re: Lösning för tryckskärm?
Android-klienten? 
Inget WebGui men måste det vara det?

Inget WebGui men måste det vara det?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Tja will ju ha den där snygga grafiska som grahnen http://img229.imageshack.us/img229/3950/testvk.png gjort,
Fast det ska ju vara gjort för fingrar så att säga.
Ska sägas att jag inte fått igång web guiet alls än men, min tanke är att ha en 7" android pad i köket för att styra och övervaka huset.
/Anders
Fast det ska ju vara gjort för fingrar så att säga.

Ska sägas att jag inte fått igång web guiet alls än men, min tanke är att ha en 7" android pad i köket för att styra och övervaka huset.
/Anders
_________________________________________________________________________________________________________________________
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3
-
- Administrator
Webbtillägget är lite för "plottrigt" för fingrar i sitt grundutseende... Isf måste man nog styla om lite CSSer och liknande.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Fast talar man om en 7" platta, borde det inte vara omöjligt?
-
- 3 stars
Skriver en rapport om det när jag fått igång webtilläget och testat med plattan 

Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3
-
- 2 stars
Låter intressant, jag är också inne på att köra på en surfplatta. Funderar även på man skulle kunna få igång en Itach för att styra alla IR-prylar hemma. Du får berätta hur det har gått. Martin och Thomas har ni några planner på att släppa någon nyare webbapplikation? Jag kikade lite på HomeAutomation där man även kan lägga upp nya enheter och ställa in det mesta via webben. Dock så känns inte deras applikation lika genomtänkt som eran.
MVH
Fredrik
MVH
Fredrik
-
- Administrator
Vi har inga planer på att överge Switch Kings Windows-klient för att administrera Switch King och dess inställningar.Westlund wrote:Martin och Thomas har ni några planner på att släppa någon nyare webbapplikation? Jag kikade lite på HomeAutomation där man även kan lägga upp nya enheter och ställa in det mesta via webben. Dock så känns inte deras applikation lika genomtänkt som eran.
Att göra en webbapplikation som är anpassningsbar för var och en och dessutom är enkel att använda kräver en väldigt stor arbetsinsats. Likaså skulle utvecklingen av en webbapplikation där man kan administrera enheter, scheman etc ta en hel del utvecklingstid i anspråk och dessutom göra det svårare för oss att underhålla systemet - ju fler tillägg och anpassningar vi gör, desto mindre tid har vi till att utveckla själva kärnan i Switch King.
Vi har däremot internt diskuterat webbapplikationer med mer avancerad funktionalitet jämfört med vad som finns idag (tända/släcka enheter, starta scenarion etc) och isf göra detta mer som en form av "paket". Vi har dock inte gjort något vägval angående detta ännu och efter ett eventuellt vägval så skulle det ta ett tag tills ett sådant paket finns tillgängligt.
Den webbapplikation som finns idag har från början mer varit tänkt som en form av exempel och något som man själv kan bygga vidare på. Det har sina begränsningar...
Det är inte jätteenkelt att installera, det kräver anpassning och det fyller inte heller det behov som man som användare har om man vill kunna styra sitt hem (som i sin tur är styrt av Switch King) via webben. Däremot är det, för någon med ganska begränsad programmeringskunskap och kunskap inom webbutveckling, en bra grund att stå på.
Grahns vidareutveckling av tillägget, som bygger på styling via CSS, är ett exempel där användare har byggt om utseendet och stylat efter önskemål...
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Ja gkör Androidklienten på en Kendo M7 och tycker det funkar kanonbra man får ju med ev tillagda enheter direkt..
-
- 3 stars
Jag är ny här men blev nyfiken på det här med touch-screen användning av web-gui:t. Inte för att jag har en surfplatta, ännu.
För mig är det framför allt popuperna när man klickar på en enhet i layout-bilden som är alldeles för plottriga. Jag är inte webb-utvecklare till vardags men knåpade en timme eller två med CSS och några små ändringar av aspx-filen för enhets-popuperna (i princip bara css-relaterade ändringar). Resultatet blev detta, vilket fungerar anständigt på min iPhone i landskapsläge och utan att zooma in i min hem-layout i webbläsaren. Jag kan alltså gå till sidan, ha iPhonen liggande horisontellt och styra enheterna.
Ingen har specificerat vad dom egentligen vill kunna göra i ett touch-screen-gränssnitt men det här var det jag i första hand såg som intressant.
Funderar på att leta runt i web-gui koden och se om det finns nåt om scenarion också.
För mig är det framför allt popuperna när man klickar på en enhet i layout-bilden som är alldeles för plottriga. Jag är inte webb-utvecklare till vardags men knåpade en timme eller två med CSS och några små ändringar av aspx-filen för enhets-popuperna (i princip bara css-relaterade ändringar). Resultatet blev detta, vilket fungerar anständigt på min iPhone i landskapsläge och utan att zooma in i min hem-layout i webbläsaren. Jag kan alltså gå till sidan, ha iPhonen liggande horisontellt och styra enheterna.
Ingen har specificerat vad dom egentligen vill kunna göra i ett touch-screen-gränssnitt men det här var det jag i första hand såg som intressant.
Funderar på att leta runt i web-gui koden och se om det finns nåt om scenarion också.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.