Första problemet är inte SK utan mera Telldus, om man "skannar" koder mha. en duo i Tellduscenter så blir det bara "ibland" rätt....men mest fel.... kod eller id....irriterande

Den andra problemet uppstod då jag även skulle låta SK "veta" att jag aktiverat en fjärrbrytare vid dörren att "nu är brobelysningen på" , problemet är då att SK styr denna brytare med låt oss säga sändarid:123 , och dörrsändaren med id:567 , hmm... jag upptäcker då att jag INTE kan speca fler koder än 1 för varje enhet i SK, trots att samtliga dessa mottagare kan lagra upp till 6 st. sändar id'n.... -äsch då

Visst kan man lösa det med att dörrbrytaren skickar bara till SK som sen tänder/släcker berörd lampa...men ändå....

Återstår bara att "koda" om mottagarna med dörrsändarens id och använda denna i SK, men vad händer om en tredje sändare skall kunna styra brolampan....shittans...samma problem igen

Såg att stödet inte fanns i Tellduscenter heller, så det är väl det som bestämmer vad SK kan göra via API't gissar jag