Undrar när/om Linux Server v2 kommer?

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
zenlil
1 star
1 star

Undrar när/om Linux Server v2 kommer?

Post by zenlil » Fri 21 Oct 2011, 19:29

Hej.

Har nyligen köpt en Duo och satt upp en Ubuntu-server som skall hantera detta.
Ett python-script (exempel från Telldus) funkar superbra att ta emot, både i Raw och per device.
Väntar ivrigt på att en Linux-server av er programvara för detta kan släppas.

Min server (uname -a):
Linux hostname 2.6.38-12-server #51-Ubuntu SMP Wed Sep 28 16:07:08 UTC 2011 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
(den kör faktiskt som virtuellt via KVM i en likadan ubuntu-server, och USB-kopplingen funkar superbra genom KVM)

/Hans

Martin
Administrator
Administrator

Re: Undrar när/om Linux Server v2 kommer?

Post by Martin » Sat 22 Oct 2011, 07:45

Om Linux-varianten av Switch King 2.0 släpps beror på om senaste releasen av Mono (som Switch King använder) löser några av de problem som vi upplever på Linux-plattformen och om det är möjligt att få Switch King 2.0 stabil med en relativt begränsad arbetsinsats.

Switch King på Windows delar kodbas med alla övriga miljöer och det krävs att kodbasen håller utan allt för stora förändringar för Linux respektive Windows.
Martin | Switch King

zenlil
1 star
1 star

Post by zenlil » Sat 22 Oct 2011, 09:01

Ok...
Känns lite tråkigt att vänta i.o.m att er är den enda med en server-del i Lunix som passar mitt ändamål.
Finns det någon möjlighet att kunna hjälpa er med att lösa Mono-problemen? (är en erfaren C#-programmerare med hyggliga Linux-kunskaper)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sat 22 Oct 2011, 09:18

Tack för erbjudandet!
Det är möjligt att jag tar tillfället i akt när det gäller hanteringen av WCF-tjänsterna i Mono eftersom det är här som jag upplever problemet mellan olika distributioner och versioner av distributioner.
Det jag känner vore suveränt bra att få hjälp med är hur man paketerar saker på ett vettigt sätt i Mono, så att det blir ett installationspaket.
Som det är nu så är det mer nedladdning av filer, lägg i katalog, etc - och det känns inte så trevligt. Skulle behöva någon form av smidig installation för att köra som daemon.
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sat 22 Oct 2011, 09:24

Som tillägg så kan jag ju nämna att den ultimata lösningen för Switch King naturligtvis vore att kunna köras i en Linux-router. Netgear har exempelvis routers som kan köra Mono, där priset för routern var 6-700kr för ett år sedan ungefär. Prestandan och minne räcker bra, men då skulle det krävas ett smidigt paket + stabilitet i Mono-versionen först...

Men som sagt - en härlig vision :wave:
Martin | Switch King

Post Reply