Nya Hemsidan.... omg

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
User74
2 stars
2 stars

Nya Hemsidan.... omg

Post by User74 » Thu 11 May 2017, 19:47

Den nya hemsidan är rejäl besvikelse. :shock: :(

Förutom att servern verkar vara placerad på en av Saturnus månar och endast kommunicerar via uppringd modem-förbindelse så är sidan oerhört generisk, oinformativ och intetsägande, tråkiga stockphotos hjälper inte heller.
Faktum är att sidan är så seg och intetsägande att det är mycket tveksamt att jag som ny kund hade orkat klicka mig igenom länkarna för att ta reda på vad Switch King är.

Den gamla sidan var kanske inte världens bästa men den var ur en teknikers perspektiv proffesionell och informativ.
Switch Kings kundkrets är tekniker inte okunnig slutanvändare som vill bli bländade med otroliga erbjudanden som att stänga av en lampa från datorn.

Egentligen kan hemsidan få vara hur ful som helst men det som skrämmer mig är att den kanske är en indikation på hur nya klientens upppdaterade utseende kommer vara!
Switch King utmärker sig som en proffestionell klient utan tveksamheter som plågar många program vars utvecklare inte har några nye ideer.
Tiles, vit text på vit bakgrund, ribbon och annat trams hör hemma i historiens C:\$Recycle.Bin. Däremot grafik som i Domoticz är välkommet.

Så kära utvecklare, lugna mig nu.

/User74 :?

Clas-Robert
1 star
1 star

Re: Nya Hemsidan.... omg

Post by Clas-Robert » Tue 16 May 2017, 09:39

Designen blev väl ett lyft, men informationsmässigt är det svårt att hitta vad SK är och gör för något, förutom att man kan styra sina "enheter". Dessutom är den väldigt seg att surfa runt på.

Så på med kundglasögonen och komplettera informationen samt gör om strukturen eller flytta till snabbare server så blir det nog bra :)

Men, vad hände med Tapatalk-kopplingen till forumet??

maghan
Administrator
Administrator

Re: Nya Hemsidan.... omg

Post by maghan » Sun 21 May 2017, 11:16

Den nya hemsidan blev av olika anledningar något av en kompromiss, dvs. inte riktigt så som vi tänkt göra det från början. Av den anledningen jobbar vi med att förändra innehållet och struktur med hjälp av den beteende statistik som vi ser på sidan idag.

Tyvärr så visar det sig dessutom att det bakomliggande systemet blir väldigt segt på nuvarande server. Vi håller på att utreda varför den blivit så långsam och därefter kommer vi att hitta en åtgärd även på detta.

När det gäller forumet så har vi sedan årsskiftet haft problem med SPAM i två former. Ett i form av registrerade användare som skapade SPAM, detta har vi kunnat lösa med en uppdatering av forumet. Det andra i form av gästanvändare som lyckats skapa SPAM på forumet. Det senare är ett säkerhetshål i JUST tapatalk pluginet som vi använder. Därav är detta för närvarande avstängt i väntan på lösning.
Magnus | Switch King

Post Reply