Går det inte att uppdatera forumet för att slippa all spam i vissa kategorier?
Jobbigt när man som jag använder Tapatalk och följer forumet via tidslinje för att se nya inlägg.
Spam i forumet
-
- 3 stars
Re: Spam i forumet
Håller med - jag följer forumet via RSS och det är ganska obrukbart. Går det inte att tills vidare moderera nya användarkonton, eller (grovt) blockera ipnummerserier?
Server 3.2.1.0 (databas 2.5.5) på Win7; klient 3.1.0.0
-
- 3 stars
+1
Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
-
- 1 star
And here we go again... 

-
- Administrator
Nu är Forumet uppdaterat till den senaste versionen. Detta i sig bör avlösa viss SPAM.
Jag har också stängt av funktionen att kunna skapa ett konto via webbsidan, detta slår jag förmodligen igång igen när även den plattformen är utbytt mot något lite mer modernt.
Jag har också stängt av funktionen att kunna skapa ett konto via webbsidan, detta slår jag förmodligen igång igen när även den plattformen är utbytt mot något lite mer modernt.
Magnus | Switch King
-
- 3 stars
Jättebra!
troligen behöver du också stänga av eller ta bort vissa konton som redan finns, t ex "Curtison" som spammat idag.
troligen behöver du också stänga av eller ta bort vissa konton som redan finns, t ex "Curtison" som spammat idag.
Server 3.2.1.0 (databas 2.5.5) på Win7; klient 3.1.0.0
-
- Administrator
Helt rätt.. det ligger säkert en del konton kvar. Dessa försöker jag plocka bort så fort vi ser att det dyker upp något. Jag städade bort ca 300 konton igår men har säkert inte hittat alla.
Magnus | Switch King