Utveckling av ny app.

Allmänna frågor och synpunkter.
Dasken
3 stars
3 stars

Utveckling av ny app.

Post by Dasken » Mon 23 Jan 2017, 18:32

Hej!
Kommer ni utveckla en ny app?

maghan
Administrator
Administrator

Re: Utveckling av ny app.

Post by maghan » Mon 23 Jan 2017, 22:16

Det korta svaret är ja, eller som minst en uppdatering av befintlig app. Dock så vågar vi oss inte på att säga när riktigt än.

Just nu går vi igenom forumet för att identifiera utvecklingsbehov och inom kort kommer vi att skicka ut en enkät till befintliga användare för att se vilka önskemål som vi ska prioritera. På så sätt får ni, våra användare, möjlighet att påverka vad vi ger oss i kast med först. När vi har samlat all data kommer vi att publicera en "Roadmap" där ni kan se vilka utvecklingar som kommer och när.
Magnus | Switch King

Dasken
3 stars
3 stars

Post by Dasken » Mon 23 Jan 2017, 22:30

Aha ok!
Det låter ju kanon!

leiyt
1 star
1 star

Post by leiyt » Sun 29 Jan 2017, 16:07

Ett önskemål till utveckling för Switchling är att kunna samverka med och läsa Zwave från Razberry. På samma sätt som exempelvis man gjort i NexaHome där man kan lägga till Razberry som extern enhet med IP och port. Genom detta skulle Switchking vara en bra brygga mellan 433Mhz och Zwave.

/Leif

Exile82
2 stars
2 stars

Post by Exile82 » Sun 29 Jan 2017, 21:06

Eller varför inte rentav implementera stöd för någon z-wave- sändare?

Flygekorre
3 stars
3 stars

Post by Flygekorre » Sun 29 Jan 2017, 22:14

Hej och välkomna som nya ägare! Jag blev fantastiskt glad när jag fick denna nyheten då jag sedan flera år tillbaka har ett snår av automatisering med SK i hemmet. Jag har länge funderat på att gå över till något annat hybrid-system med stöd för z-wave och 433-enheter. Domoticz är väl det jag har lockats mest av, främst för med dess snygga webbgränssnitt men också dess enkelhet i regelverk med pusselbitarna, SK kan vara onödigt omständigt att jobba med i vissa situationer. Dock så fungerar ju inte Tellstick duo fullt ut med domoticz vad jag förstått och jag har inte orkat lägga mer tid på något nytt eftersom det jag har fungerar väldigt bra. Dem gånger det strular så är det 99 av 100 gånger 433 signalen som inte orkar fram, servern går som en klocka efter lite intrimning.

Mina personliga features som jag gärna hade sett i framtida versioner av Switchking

Z-wave: pga tillförlitligeten och flera typer av styrning, Effektmätare är något jag speciellt suktat efter
Domoticz webbgränssnitt ser fantastiskt ut, enkla regelverk med grafisk översikt, går kanske att bygga in något liknande i windowsklienten?
Databasen: känns ibland lite seg? Jag har hört flera på forumet som tvingats ställa ner hur länge data sparas för att slippa seghet i systemet med åren. Kan MySQL kanske vara ett bättre alternativ?
Graferna: Känns lite sega och ointeraktiva. Tips där är att kika på svenska "HomeAutomation" som har ett mycket trevligt sätt att visa sina grafer på, dem har även en fantastisk funktion vy som visar trenden på exempelvis en temperatursensor, om den är varmare nu än för 30 min sedan står den i blått som "fallande"

Med all respekt för att ni eventuellt inte hinner eller tänkt lägga tid på något av det ovan så har jag nu iallafall tagit tillfället i akt att önska lite :)

Mvh
Mattias

Exile82
2 stars
2 stars

Post by Exile82 » Mon 30 Jan 2017, 09:56

Flygekorre wrote:Hej och välkomna som nya ägare! Jag blev fantastiskt glad när jag fick denna nyheten då jag sedan flera år tillbaka har ett snår av automatisering med SK i hemmet. Jag har länge funderat på att gå över till något annat hybrid-system med stöd för z-wave och 433-enheter. Domoticz är väl det jag har lockats mest av, främst för med dess snygga webbgränssnitt men också dess enkelhet i regelverk med pusselbitarna, SK kan vara onödigt omständigt att jobba med i vissa situationer. Dock så fungerar ju inte Tellstick duo fullt ut med domoticz vad jag förstått och jag har inte orkat lägga mer tid på något nytt eftersom det jag har fungerar väldigt bra. Dem gånger det strular så är det 99 av 100 gånger 433 signalen som inte orkar fram, servern går som en klocka efter lite intrimning.

Mina personliga features som jag gärna hade sett i framtida versioner av Switchking

Z-wave: pga tillförlitligeten och flera typer av styrning, Effektmätare är något jag speciellt suktat efter
Domoticz webbgränssnitt ser fantastiskt ut, enkla regelverk med grafisk översikt, går kanske att bygga in något liknande i windowsklienten?
Databasen: känns ibland lite seg? Jag har hört flera på forumet som tvingats ställa ner hur länge data sparas för att slippa seghet i systemet med åren. Kan MySQL kanske vara ett bättre alternativ?
Graferna: Känns lite sega och ointeraktiva. Tips där är att kika på svenska "HomeAutomation" som har ett mycket trevligt sätt att visa sina grafer på, dem har även en fantastisk funktion vy som visar trenden på exempelvis en temperatursensor, om den är varmare nu än för 30 min sedan står den i blått som "fallande"

Med all respekt för att ni eventuellt inte hinner eller tänkt lägga tid på något av det ovan så har jag nu iallafall tagit tillfället i akt att önska lite :)

Mvh
Mattias
+1 på allt!

Thrylos
Administrator
Administrator

Post by Thrylos » Mon 30 Jan 2017, 22:34

Kul att ni uppskattar den fortsatta utvecklingen för SwitchKing
Alla synpunkter och önskemål tas emot, allt för att få vägledning om vad som först skall prioriteras.
Precis som tidigare nämnt håller vi på och sätta ihop en enkät där ni som användare skall få möjlighet att påverka utvecklingen.
Tanken är att enkäten skall skickas ut i slutet av veckan.
I mitten av februari kommer resultatet presenteras, ett resultat som sedan skall leda till en roadmap gällande utvecklingen.
Tommy | Switch King

Exile82
2 stars
2 stars

Post by Exile82 » Mon 30 Jan 2017, 22:40

Jättespännande! Härliga nyheter.
Efter beskedet att Switchking inte skulle fortsätta utvecklas har jag letat med ljus och lykta efter någon ersättare, men ännu inte hittat något som fungerar bra med Tellstick Duo. Det skulle vara intressant att veta mer om er, vilka ni är och "vad ni kan", om ni missförstår mig rätt.

Kjellberg
3 stars
3 stars

Post by Kjellberg » Sat 04 Mar 2017, 07:57

Den gamla appen för SwitchKing verkar ha försvunnit från appstore... :!:

//Kjellberg
Tellstick duo, Switchking, Abell Security, EMC, WMR200.
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX

Post Reply