Det känns ju naturligtvis ytterst otillfredsställande att ett företag som startar upp en verksamhet som ser ut att bli framgångsrik plötsligt verkar ignorera sina kunder fullständigt.
Helt utan förklaringar bara försvinner man i det tysta...hade man åtminstone meddelat det hela snyggt på sin hemsida så hade det åtminstone bringat klarhet i vad som hänt. Det är ju som jag tidigare skrivit tråkigt om det beror på sjukdomar eller annan olycka. Då skulle man nästan må lite dåligt efter att ha klagat.
Men som sagt, det finns ju möjlighet att träda fram ur mörkret och ge en anständig förklaring.
För det kan ju inte vara så att man gjort en sådan fantastisk förtjänst att man helt enkelt kan skita i kunderna och deras eventuella önskemål/problem. Synd på ett system som nog hade potential att växa vidare.
Det känns ju lite som att man (tyvärr) ändå fick rätt när jag i början var kritisk till slutna mjukvaruprojekt för det här användningsområdet. Själv har jag ju under många år, som ni nog vet, ägnat mycket tid och helt osjälviskt bidragit en hel del till EventGhost. I det projektet finns det många som bidrar med smarta moduler, källkoden är öppen, risken att hamna i en likknande situation som denna finns helt enkelt inte.
Ett annat projekt som jag nu fastnat i och som jag tror skulle passa ypperligt för hem automation är Node-RED. Ni kan ha en salig blandning av olika produkter och system, alltifrån dessa simplare rf produkter till z-wave och 1-wire. Plus tonnvis med annat. Och allt kan köras i en Raspberry Pi.
Kolla gärna in detta lite mer
http://krambriw.net/Node-RED/Node-RED.html
mvh Walter
PS hoppas Tomas eller Martin ändå kommer med en avsiktsförklaring...