Lever Switchking?
-
- 1 star
Lever Switchking?
Hej!
Skaffade mig precis en Tellstick duo och hittade lite länkar om att switchking skulle vara bra att använda tillsammans med
tellstick. När jag går in på denna sida, alltså switchking.se så står det copyright 2011 och senaste versionen verkar vara
utgiven 2013.. Är Switchking ett dött projekt eller varför kommer det inga nya versioner?
Skaffade mig precis en Tellstick duo och hittade lite länkar om att switchking skulle vara bra att använda tillsammans med
tellstick. När jag går in på denna sida, alltså switchking.se så står det copyright 2011 och senaste versionen verkar vara
utgiven 2013.. Är Switchking ett dött projekt eller varför kommer det inga nya versioner?
-
- 1 star
Re: Lever Switchking?
Jag tolkar att denna produkt är nedlagd och utdöende med tanke på inga som helst svar på flera dagar.
Jaha, då letar jag vidare bland produkter som faktiskt utvecklas och verkar levande.
EDIT: Såg även en annan tråd där ingen svarat på flera månade angående samma fråga som min..
Så.. Tack och hej!
Jaha, då letar jag vidare bland produkter som faktiskt utvecklas och verkar levande.
EDIT: Såg även en annan tråd där ingen svarat på flera månade angående samma fråga som min..
Så.. Tack och hej!
-
- 1 star
Hittar du något bra alternativ kan du väl posta här
-
- 1 star
Har nog tänkt att bygga en egen lösning. Bra med lite hemmaprojekt.
(Är systemutvecklare)

-
- 3 stars
Verkar vara svårt att hitta alternativ.
OpenNetHome verkar vara ett alternativ men jag tror det saknar regler.
OpenHAB är ett annat men kanske en aning för avancerat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
OpenNetHome verkar vara ett alternativ men jag tror det saknar regler.
OpenHAB är ett annat men kanske en aning för avancerat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- 4 stars
SwitchKings grundare & huvudansvariga verkar inte besöka forumet speciellt ofta:
tomas: Last visited:Thu 04 Jun 2015, 22:39
Martin: Last visited:Wed 20 May 2015, 18:48
Kan ju naturligtvis bero på en längre semester alternativt sjukdom. Vi får väl se om dom hör av sig med förklaring.
tomas: Last visited:Thu 04 Jun 2015, 22:39
Martin: Last visited:Wed 20 May 2015, 18:48
Kan ju naturligtvis bero på en längre semester alternativt sjukdom. Vi får väl se om dom hör av sig med förklaring.
-
- 2 stars
Finns det inget bra open source-projekt att köra vidare på. Det finns väldigt många bra mjukvaror för hemautomation men alla stödjer inte tellstickwidde wrote:Har nog tänkt att bygga en egen lösning. Bra med lite hemmaprojekt.(Är systemutvecklare)
-
- 1 star
Jag snubblade över http://www.nodered.org som har stöd för tellstick. Tänkte titta lite noggrannare på det 

-
- 2 stars
Ja jag såg det oxå. Jag kollade lite snabbt på openhab, men det verkade rätt krångligt, i alla fall vid första anblickdoubleberettas wrote:Jag snubblade över http://www.nodered.org som har stöd för tellstick. Tänkte titta lite noggrannare på det
-
- 4 stars
En månad sedan Tomas och två månader sedan Martin tittade till sitt forum...