Tjenis
Jag kör android, jag har sony ericsson exeria x10 (stora modellen) jag har en bt-sticka i datorn. Mobil och dator är hopkopplade så det funkar men när jag kör bt-prox som jag laddat ner här på switch king så kan den ej hitta min mobil lika snyggt som instruktionerna hittar iPhone-mobilerna.
Vill gärna kunna styra lite lampor hemma med min närvaro.
Nån som har idéer?
bluetooth-närvaro, kan ej hitta enhet
-
- 1 star
Re: bluetooth-närvaro, kan ej hitta enhet
Laddar upp en bild på problemet, har givetvis följt även de instruktionerna, startat om telefon, sökt bt, vara synlig med telefon osv osv.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 5 stars
Är det så att du kör Windows 7?
kan det vara något behörighetsproblem kanske, jag skulle testa att starta programmet "run as administrator" högerklicka på filen.
Går okså att testa att köra det i kompatibilitetsläge tex windows xp sp3.
Kanske testa att stänga av UAC (User account control).
Detta är bara lite som jag höftar fram men det är sådan som jag själv skulle testa ganska tidigt i felsökandet.
kan det vara något behörighetsproblem kanske, jag skulle testa att starta programmet "run as administrator" högerklicka på filen.
Går okså att testa att köra det i kompatibilitetsläge tex windows xp sp3.
Kanske testa att stänga av UAC (User account control).
Detta är bara lite som jag höftar fram men det är sådan som jag själv skulle testa ganska tidigt i felsökandet.
-
- 1 star
Jag har windows vista o det har jag svurit åt ett antal gånger..
har för mej att jag fixade det där med behörighet när jag la in vista sist men jag ska kolla.
har för mej att jag fixade det där med behörighet när jag la in vista sist men jag ska kolla.
-
- 1 star
datorn körs i administratörläge o har stängt av uac. ingen skillnad