Regnmätare - Oregon PCR800
-
- 3 stars
Regnmätare - Oregon PCR800
Hej,
Regnmätaren PCR800 stöds ju nu av Tellstick.
Är det någon som använder denna tillsammans med Switch King och har en fungerande lösning för att läsa in värden för senaste timme och dygn? Om ja, får ni gärna dela med er!
Tack!
Regnmätaren PCR800 stöds ju nu av Tellstick.
Är det någon som använder denna tillsammans med Switch King och har en fungerande lösning för att läsa in värden för senaste timme och dygn? Om ja, får ni gärna dela med er!
Tack!
-
- 2 stars
Re: Regnmätare - Oregon PCR800
Jag kör den, funkar perfekt.
-
- 3 stars
Kul! Hur får du in värden för senaste timme och dygn i SK? De måste väl räknas fram?
-
- 2 stars
Jag får in Rainrate, vilken verkar förändra sig både positivt och negativt. Jag utgår från att detta värde visar hur mycket det regnar för tillfället. Jag får också in Raintotal vilken bara ökar hela tiden, denna visar alltså hur mycket det regnat sedan uppstart av regnmätaren. Hade hoppats att raintotal skulle nollställa sig var 24 tim. Jag har inte hunnit fundera så mycket på detta ännu. Det lustiga är att jag inte lyckas få in något värde på den medföljande inomhusdisplayen, den utför säkert en del beräkningar i sig själv.
-
- 1 star
Kan dere vise noen screenshots? Jeg finner ingenting på switchking eller telldus-programmet 
Sent from my 36986CG using Tapatalk

Sent from my 36986CG using Tapatalk
-
- 1 star
Har planer om å laget noen python script til event ghost som beregner nedbør siste 24 timer, siste uke og siste måned. Scriptet i event ghost kommer til å mate SK med verdiene via Rest. Kommer tilbake med oppskrift når jeg har fått tid til å lage dem, burde være plankekjøring
Sent fra min HTC One via Tapatalk

-
- 1 star
Veldig bra om du gjør det, men helst bør vel Switch King oppdateres til å takle verdiene som kommer fra målernepaalkr wrote:Har planer om å laget noen python script til event ghost som beregner nedbør siste 24 timer, siste uke og siste måned. Scriptet i event ghost kommer til å mate SK med verdiene via Rest. Kommer tilbake med oppskrift når jeg har fått tid til å lage dem, burde være plankekjøring![]()

-
- Administrator
Om TellStick Duo kan ta emot signalen så kommer informationen automatiskt att bli synlig i Switch King och därmed också kunna fångas in till en datakälla.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Problemet er at de kommer opp som dette:
Class: Sensor | Protocol: Oregon | Model: 2914 | Id: 13 | Raintotal 2433,7 | Rainrate 0.0
og
Class: Sensor | Protocol Mandolyn | Id: 13 | Model: Temperaturehumidity | Temp: 16.0 | Humidity 41
Hvordan får jeg vist disse på en fornuftig måte?
Edit: Problemer med innlimte bilder, fikset med tekst
Class: Sensor | Protocol: Oregon | Model: 2914 | Id: 13 | Raintotal 2433,7 | Rainrate 0.0
og
Class: Sensor | Protocol Mandolyn | Id: 13 | Model: Temperaturehumidity | Temp: 16.0 | Humidity 41
Hvordan får jeg vist disse på en fornuftig måte?
Edit: Problemer med innlimte bilder, fikset med tekst
-
- Administrator
När du skapar en ny datakälla i Switch King så får du välja vilka händelser datakällan ska prenumerera på.
Du bör få upp två rader och om du väljer "rätt rad" så bör du kunna välja att plocka in det värde du är ute efter.
Du bör få upp två rader och om du väljer "rätt rad" så bör du kunna välja att plocka in det värde du är ute efter.
Martin | Switch King