LØST: "Linked schedules" "dimmer" ikke

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
heggholmen
1 star
1 star

LØST: "Linked schedules" "dimmer" ikke

Post by heggholmen » Tue 19 Nov 2013, 21:25

Har en dimme-enhet hvor jeg har laget et skjema hvor lampen kommer på klokken 06:00 med 20% dim hver dag. Dette fungerer. I tillegg har jeg laget et skjema som aktiveres når en datakilde endrer verdi til "On" - har satt opp at det skjemaet skal vare i minimum 5 minutter. Skjemaet er også satt opp til at lampen skal gå på 80%. Alt dette fungerer foruten at når datakilden endrer verdi til "On", så settes lampen på ON og ikke på 80% slik jeg har satt opp i skjemaet.

Har prøvd å søke litt på forumet, men har ikke klart å finne svar på dette - noen som kjenner til problemstllingen?
Last edited by heggholmen on Sun 24 Nov 2013, 10:17, edited 2 times in total.

Martin
Administrator
Administrator

Re: "Linked schedules" "dimmer" ikke

Post by Martin » Fri 22 Nov 2013, 18:05

Hur ser historiken ut? Ser det ut som om det skickas "On" eller "Dim 80%" i Switch Kings händelsehistorik?

Kan du prova att bara köra med ena schemat länkat?

Jag gissar att samma problem är det som är beskrivet här:
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=654

...och i så fall har vi tyvärr ingen lösning på det hittills. Däremot kan du använda solen som datakälla istället för att kryssa i att enheten ska styras enligt solen - då uppnår du det du vill uppnå.

Sök på "sunstate" på forumet för att se hur du gör.
Martin | Switch King

heggholmen
1 star
1 star

Re: "Linked schedules" "dimmer" ikke

Post by heggholmen » Sun 24 Nov 2013, 10:05

Martin wrote:Hur ser historiken ut? Ser det ut som om det skickas "On" eller "Dim 80%" i Switch Kings händelsehistorik?

Kan du prova att bara köra med ena schemat länkat?

Jag gissar att samma problem är det som är beskrivet här:
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=654

...och i så fall har vi tyvärr ingen lösning på det hittills. Däremot kan du använda solen som datakälla istället för att kryssa i att enheten ska styras enligt solen - då uppnår du det du vill uppnå.

Sök på "sunstate" på forumet för att se hur du gör.
Takk for tilbakemelding Martin. I historyloggen står det "On". Jeg har dog funnet en "workaround" på dette, det er å sette "PÅ" tidspunktet midt på dagen, når "Soloppgang/nedgang" likevel tilsier at de ikke skal være aktiv.

Slik ser "primær" schedule ut - den gjør at lys kommer på ved soloppgang (20%) Slås helt av midt på natten på om morningen og av igjen når sol går opp.
Skjermbilde1.PNG
"Sekundær" schedule ser ut om under. Den gjør at lyset går på til 60% når bevegelsesdetektor endrer datasource til "on". Dette gjør den nå i hele perioden når sol er nede - også når "primær" lyset er helt slått av midt på natten.
Skjermbilde2.PNG
Dette har hvertfall løst min problemstilling:)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Re: LØST: "Linked schedules" "dimmer" ikke

Post by Martin » Wed 27 Nov 2013, 08:23

Bra att problemet är löst.
Tack för återkoppling.
Martin | Switch King

Post Reply