Jeg styrer utelys ut fra når sol går opp og ned. Lampene er tent med 20% dimming. Jeg har en bevegelsesdetektor, og når den registrerer bevegelse, skal lampene være på 100% for så å gå tilbake til 20% etter 5 minutter.
Dette har jeg greit klart å sette opp ved bruk av senario - det som dog er utfordringen min er at når senarioet er over - så må det gå tilbake til "all scechuled". Det som er problemet med det, er at da går lys som er tenkt manuelt av fordi scheduled er definert som "av" på det tidspunktet.
Har prøvd å lage et senario som setter alt til "not affected" foruten utelys som settes til "schedlued". Dette forhindrer at lysene slår seg av, men virker ikke som skedjulering kommer på igjen på de øvrige lampene :/
Har noen en løsning til dette?
LØST: Utelys, Bevegelsesdetektor ++
-
- 1 star
LØST: Utelys, Bevegelsesdetektor ++
Last edited by heggholmen on Tue 19 Nov 2013, 20:27, edited 1 time in total.
-
- 1 star
Re: Utelys, Bevegelsesdetektor ++
Hei. Du kan løse dette ved å lage regler for utelampene . En regel for normal tilstand (dvs. Ingen bevegelse) og en regel for bevegelse.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
-
- Administrator
Jag har exakt denna konfiguration...
Ett schema som säger "Dim 20%" mellan 06:00 och 01:30. Utan regler.
Ett schema som säger "Dim 100%" mellan 05:00 och 02:00. Med regel som säger att "Om rörelsedetektor är aktiv". Regeln satt till minst uppfylld i 3 minuter och datakällan har ett förfallovärde på 5 minuter.
Då har jag "stämningsbelysning" mellan 06 och 01:30 om ingen rör sig och sedan tänds det upp till 100% om någon kommer på besök.
Ett schema som säger "Dim 100%" mellan 05:00 och 02:00. Med regel som säger att "Om rörelsedetektor är aktiv". Regeln satt till minst uppfylld i 3 minuter och datakällan har ett förfallovärde på 5 minuter.
Då har jag "stämningsbelysning" mellan 06 och 01:30 om ingen rör sig och sedan tänds det upp till 100% om någon kommer på besök.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Takk Martin - dette hjalp meg videre. Jeg hadde nok ikke forstått "skjema" riktig, men ser at det er noe jeg skal sette opp for å erstatte flere av scenarioene jeg har laget:)Martin wrote:Jag har exakt denna konfiguration...
//Jan-Erik