Rörelse sensor som funkar..

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
disney
2 stars
2 stars

Rörelse sensor som funkar..

Post by disney » Sun 25 Aug 2013, 13:34

Hej!

Jag har haft stora problem med min rörelse sensor från Nexa
MDT-507 Rörelsevakt den kan fungera klockrent i några dagar sedan så lägger den bara av och slutar skicka signaler.
Den fortsätter dock att blinka rött för att markera att rörelse detekterats, men inga signaler tas emot i switchking.

Har en kompis som har problem med sin rörelsesensor också, han har LMDT-609 IR inomhus
Den fungerar bra i hallen och i vardagsrummet men så fort han sätter den i badrummet där den skall vara så skickar den rörselse heltiden och lampan är tänd heltiden trots att ingen är i badrummet.

Manualerna till dessa enheter är väldigt bristfälliga, speciellt till Mdt-507 har försökt en massa olika kombinationer och inställningar men kan inte sätta fingret på vad som krånglar..

Någon som kan dela med sina erfarenheter och om ni hittat vad dessa fel beror på och eller vilken produkt som fungerar..

disney
2 stars
2 stars

Re: Rörelse sensor som funkar..

Post by disney » Wed 28 Aug 2013, 17:11

Väldigt tråkigt att ingen av de snart 100 personer som läst tråden ej har svarat och delat med sig av sina erfarenheter. Tråkigt och trist för ett så annars bra forum. Jag fortsätter att dela med mig av mina erfarenheter.

Det slutade med att jag köpte en ny rörelsesensor från Nexa LMDT-609
http://www.nexa.se/LMDT609IRinomhus.htm
Denna fungerar väldigt bra och jag har bara goda erfarenheter av den.
Mycket enklare att programmera än min gamla rörselsedetektor.

Den gamla rörelsesensorn måste ha gått sönder då den ej skickade ut några signaler som togs upp av tellstick duo. Rörelsedetektorn blinkade men sedan hände inget mer.
Bytt batterier och allt men ja ingen skillnad.

Hoppas nån hade nytta av denna info iaf.

Ha en bra dag! /Hans

Post Reply