Kjell & Companys reläer stöds ej i SwitchKing?

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
dennis
1 star
1 star

Kjell & Companys reläer stöds ej i SwitchKing?

Post by dennis » Mon 10 Jan 2011, 20:04

Hej!

Har precis köpt en Tellstick och några fjärrströmbrytare på Kjell&Company. Fjärrströmbrytarna är av märket Rising Sun, RSL366R. Adressen på enheten väljer man genom att ange Kod(I,II,III,IV) och Kanal (1,2,3,4). I Telldus kan jag lägga till strömbrytarna och ställa in kod och kanal, sedan kan jag kontrollera strömbrytaren från datorn.

När jag försöker göra samma sak med SwitchKing så det första jag märker är att när jag valt Kjell&Company i dropdownlisten för modell, så kan jag bara ange huskod som en bokstav ABC eller D, fast enheten vill ha romerska siffror (I,II,III eller IV). Har testat att använda D istället för fyra, men utan resultat.

Är det så att just denna variant av Kjell & Companys strömbrytare inte lirar med SwitchKing? Eller är det helt enkelt skräp bakom spakarna :-)

Är det nån annan som lyckats få igång dessa strömbrytare i SK?
/Dennis

tomas
Administrator
Administrator

Re: Kjell & Companys reläer stöds ej i SwitchKing?

Post by tomas » Mon 10 Jan 2011, 20:49

Hej,

För Kjell o Co ska Kod (I, II, III, IV) svara mot Huskod (A-D) i Switch King (dvs I=A, II=B, III=C och IV=D). Kanal svarar sedan mot Enhetskod (1-4). För närvarande stöds dock endast kod 1 till 3 i Switch King...

Jag har själv ingen Kjell o Co-brytare så jag har inte haft möjlighet att prova, men om det funkar i Telldus Center så borde det fungera även från Switch King :roll:
Tomas | Switch King

dennis
1 star
1 star

Post by dennis » Mon 10 Jan 2011, 22:28

Okey, då måste jag ha ett annat problem. Jag får inte upp några enheter i SwitchKing-klienten. Jag har tre registrerade i Telldus Center, men inga syns i SwitchKing-klienten.

Kör Win7 Home Premium, har öppnat port 8080 i fw. Har Klient och Server på samma maskin. Några tips?

tomas
Administrator
Administrator

Post by tomas » Mon 10 Jan 2011, 22:39

Kolla den här tråden för lite info kring detta:
viewtopic.php?f=10&t=115
Tomas | Switch King

dennis
1 star
1 star

Post by dennis » Mon 10 Jan 2011, 22:59

Nu funkar det klockrent!

Jag fick ta bort de gamla enheterna i registryt under CURRENT_USER och sedan starta om alla SwitchKing tjänster, sedan lirade fint!

Tack för supersnabb hjälp! :clap:

/dennis

Post Reply