stöd för rfxcom /rfxlan
-
- 1 star
stöd för rfxcom /rfxlan
Finns det några planer på att stödja rfxcom produkter?, ser något om rfxtrx högst upp i forat.
har sökt men inte hittat så mycket annat om detta stöd
stöd för xPL skulle vara intressant, hade för avsikt att köra SK, tyvärr höll inte telldussändarna måttet och den enda programvara som verkar smidig att jobba med till rfxcom är homeseer som har en väl saftig prislapp
har sökt men inte hittat så mycket annat om detta stöd
stöd för xPL skulle vara intressant, hade för avsikt att köra SK, tyvärr höll inte telldussändarna måttet och den enda programvara som verkar smidig att jobba med till rfxcom är homeseer som har en väl saftig prislapp
-
- 4 stars
Re: stöd för rfxcom /rfxlan
RFXtrx som är den nyaste och mest prisvärda från RFXCOM stöds både av SK och EvenGhost (EG). Du har stora möjligheter till kombinerade lösningar där EG och SK kan samverka och utbyta information via datakällor.
Både beträffande driftstabilitet och stöd för många produkter så är RFXtrx vida överlägsen Duo'n.
mvh
Både beträffande driftstabilitet och stöd för många produkter så är RFXtrx vida överlägsen Duo'n.
mvh
-
- 1 star
kombintationen av EG och SK tilltalar, men rfxtrx som kör USB är inte ett alternativ för mig tyvärr, har ingen möjlighet att placera en dator där den skulle behöva vara för att täcka in hela huset, så det är rfxlan som gäller, men EG kan ju prata xPL med rfxcom...såg precis att det var du kambriw som utvecklat den pluggen, om SK kan skicka meddelanden till EG, kan man då skicka vidare meddelanden till rfxcom?
ganska ny på alla dessa delar, vill har bättre gui och lättare config för t.ex. conditions och extern indata än vad EG ensamt ger, har inte sett någon som jag gillar bättre än switchking
ganska ny på alla dessa delar, vill har bättre gui och lättare config för t.ex. conditions och extern indata än vad EG ensamt ger, har inte sett någon som jag gillar bättre än switchking
-
- Administrator
Switch King stödjer mottagning av de flesta enheter som RFXtrx klarar av från Switch King v3.0. Stöd för sändande enheter planeras i Switch King v4.0.
Martin | Switch King
-
- 1 star
kul att det finns planerat, innebär det att även lan-modellen kommer stödjas? vad är den rimliga tidplanen för version 4?
kommer funktionaliteten innan 2014 är det ju värt att vänta på och klara sig med bara EG så länge.
kommer funktionaliteten innan 2014 är det ju värt att vänta på och klara sig med bara EG så länge.
-
- 4 stars
Svar ja....men jag anser att lan modellerna är utgående och skulle inte satsa på dessa (minnet är fullt i dom så nya protokoll kommer inte att kunna löäggas till). Varför inte kolla in nätverksanslutna usb servrar som alternativ? Då kan du placera din enhet lite längre bort och på en mer lämplig plats.SK kan skicka meddelanden till EG, kan man då skicka vidare meddelanden till rfxcom?
Det är ju också möjligt att RFXCOM planerar en nyare variant av RFXtrx för LAN.
mvh
-
- 1 star
hade faktiskt ingen aning om att det fanns något som nätverksansluten USB-server,har du någon rekommendation?
lite trist att jag precis köpt en LAN-version, just placeringen och räckvidden var ju anledningen till köpet, tyckte ironiskt nog att rfxlan kändes mer framtidssäker eftersom den kan köras standalone med xPL som är open source, tyvärr är ju mängden info kring produkterna på rfxcom's sida ungefär obefintlig.
lite trist att jag precis köpt en LAN-version, just placeringen och räckvidden var ju anledningen till köpet, tyckte ironiskt nog att rfxlan kändes mer framtidssäker eftersom den kan köras standalone med xPL som är open source, tyvärr är ju mängden info kring produkterna på rfxcom's sida ungefär obefintlig.
-
- 4 stars
Jag använder en billig variant direktköpt i Kina men det finns flera som testat olika varianter, bland annat från Clas Olsson. Om inte annat kan du söka lite också på Telldus forum.
Kolla in denna tråd:
http://telldus.com/forum/viewtopic.php? ... ver#p14802
Kolla in denna tråd:
http://telldus.com/forum/viewtopic.php? ... ver#p14802
-
- 5 stars
-
- 4 stars
...och fungerar den bra!?
- med TellStick Duo?
- med RFXtrx?