Styring av varmekabler

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Thu 01 Nov 2012, 17:59

Styring av varmekabler

Post by bjornæhurlen.dk » Sun 11 Nov 2012, 23:11

Er det noen som har erfaring/tips med styring av elektriske varmekabler i gulv?
Har en vanlig termostat med romsensor i dag. Vurderte evt å koble inn en av/på bryter fra feks NEXA og en temperatursensor i rommet styrt av SK.

krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: Styring av varmekabler

Post by krambriw » Mon 12 Nov 2012, 10:54

Om din termostat inte är trasig, tror jag du får en bättre temperaturreglering med den.

En anledning att ha ytterligare styrning skulle kunna vara att du vill bryta strömmen helt under del av säsong. Då bör du titta på om du kan bryta strömmen helt till din golvvärmecentral. En vanlig NEXA brytare kanske duger (har tillräcklig effekttålighet) om din central är ansluten med stickpropp men om du har en fast elinstallation, kanske en elektriker skall montera in en annan type av NEXA modul (puck).

Har du andra use cases, vv beskriv detta.

mvh

bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Thu 01 Nov 2012, 17:59

Re: Styring av varmekabler

Post by bjornæhurlen.dk » Mon 12 Nov 2012, 11:12

Styringen ønsker jeg på min hytte (stuga) for å kunne senke temperaturen når jeg er borte, og øke den når jeg er tilstede (og øke den før jeg kommer slik at rommet er behagelig varmt). Jeg løser dette enkelt i de fleste rom med NEXA plug-inn moduler, men badet og en liten gang har varmekabler. Så jeg ønsker derfor å få disse rommene også inn i systemet.

Kalinkamaen
1 star
1 star
Posts: 12
Joined: Wed 31 Oct 2012, 15:08

Re: Styring av varmekabler

Post by Kalinkamaen » Mon 12 Nov 2012, 16:06

Vist du finner en løsning så er jeg også veldig interresert i å vite hvordan du løser dette.

Fåreløpig så har jeg tenkt til å løse mine varme kabler med 2 kontaktorer lik denne :

http://www.clasohlson.com/se/Kontaktor/Pr363123000

Jeg skal koble dette inne i elektrisktavle der jeg kommer til å bruke on off nexa til å styre kotaktoren.
Da bruker jeg orginal termostat til oppvarming og så skrur kontaktoren av strømmen når jeg er borte fra huset i en lang periode.
Pluss jeg kan skru på varmen en dag før jeg kommer hjem.

Empuu
1 star
1 star
Posts: 12
Joined: Fri 22 May 2020, 00:00

Re: Styring av varmekabler

Post by Empuu » Fri 24 Jun 2022, 17:19

Jeg vil gjerne vite hvilket selskap som er best å kontakte om dette? Hvem kan du anbefale. I huset mitt bryter badene ofte og noe er tydelig galt med dem.

Jia Bee
2 stars
2 stars
Posts: 16
Joined: Fri 22 May 2020, 03:15

Re: Styring av varmekabler

Post by Jia Bee » Fri 24 Jun 2022, 17:57

Jeg har aldri likt å gjøre reparasjoner, og jeg har alltid funnet det vanskelig å gjøre dem hjemme. Det er veldig kjedelig og uinteressant, men likevel fant jeg gode gutter som raskt kan sette noen https://baderom.no/ jeg liker å kontakte dem, og jeg tror at de har en god service. De er ekte fagfolk, og det er klart at de kjenner sin virksomhet godt. Jeg anbefaler dem til deg.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 9 guests