Lösning för tryckskärm?

Allmänna frågor och synpunkter.
andersgreen
3 stars
3 stars

Re: Lösning för tryckskärm?

Post by andersgreen » Tue 28 Dec 2010, 13:36

bunker wrote:Jag är ny här men blev nyfiken på det här med touch-screen användning av web-gui:t. Inte för att jag har en surfplatta, ännu.

För mig är det framför allt popuperna när man klickar på en enhet i layout-bilden som är alldeles för plottriga. Jag är inte webb-utvecklare till vardags men knåpade en timme eller två med CSS och några små ändringar av aspx-filen för enhets-popuperna (i princip bara css-relaterade ändringar). Resultatet blev detta, vilket fungerar anständigt på min iPhone i landskapsläge och utan att zooma in i min hem-layout i webbläsaren. Jag kan alltså gå till sidan, ha iPhonen liggande horisontellt och styra enheterna.

Ingen har specificerat vad dom egentligen vill kunna göra i ett touch-screen-gränssnitt men det här var det jag i första hand såg som intressant.

Funderar på att leta runt i web-gui koden och se om det finns nåt om scenarion också.
SampleTouchScreenCssDesign_half_size.png

Cool!

Ska genast se till att få hem en pad så vi kan få ett gui som funkar för pads :D
_________________________________________________________________________________________________________________________
Windows 7, Eventghost, Android, Ipad, IPhone, 8 sändare, 18 mottagare, 3 givare
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 28 Dec 2010, 14:53

Jag hjälper gärna till med kodrader om det är så att det är något speciellt som saknas... :P
Martin | Switch King

bunker
3 stars
3 stars

Post by bunker » Tue 28 Dec 2010, 15:01

Jag skullle vilja lista alla scenarion och ha dessa klickbara. Jag har grundläggande C# kunskaper, hyfsade webb-utvecklingskunskaper för html, css. Är inte särskilt bekant med ASP men hur svårt kan det vara med dina exempel som grund?

Så något insteg till hur jag får ut en lista på alla scenarion i en Component och kanske nåt kort om datastrukturen skulle vara en bra start.

För det finns väl ingen särskild dokumentation för web-gui:t? Det bästa jag hittat är en xml-fil som beskriver ett antal metoder samt inline-kommentarer i asp-sidor.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 28 Dec 2010, 15:19

bunker wrote:Så något insteg till hur jag får ut en lista på alla scenarion i en Component och kanske nåt kort om datastrukturen skulle vara en bra start.
Kod för att få ut scenario och sätta ett visst scenario aktivt kan se ut så här:

Code: Select all

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Configuration;
using SwitchKing.Common.Entities;

/// <summary>
/// Scenario Example
/// </summary>
public class ScenarioExample
{
    /// <summary>
    /// Communicates with the server...
    /// </summary>
    SwitchKing.Server.ClientProxies.AdaptedProxies.ClientProxy _proxy;

public ScenarioExample()
    { }

/// <summary>
    /// Sets a specific scenario as active...
    /// </summary>
    /// <param name="name">The name of the scenario to activate.</param>
    public void SetScenarioWithNameAsActive(string name)
    {
        // Get all scenarios...
        var scenarios = Proxy.Scheduling.GetScenarios();

// Get the scenario I'm looking for...
        var targetScenario =
            (from scenario in scenarios
             where scenario.Name.Equals(name)
             select scenario).FirstOrDefault();

// If found - set as active...
        if (targetScenario != null)
        {
            Proxy.Scheduling.SetScenarioActive(targetScenario.ID);
        }
    }

/// <summary>
    /// Gets the proxy for communicating with the server...
    /// </summary>
    private SwitchKing.Server.ClientProxies.AdaptedProxies.ClientProxy Proxy
    {
        get
        {
            if (_proxy == null)
                _proxy = new SwitchKing.Server.ClientProxies.AdaptedProxies.ClientProxy(
                    new SwitchKing.Server.ClientProxies.Factories.NonSecureWSHttpBindingFactory(),
                    ConfigurationManager.AppSettings.Get("SwitchKingServerAddress"));

return _proxy;
        }
    }
}
Du får ganska bra hjälp via intellisense i Visual Studio med anropen och vad de gör... Du bör kunna använda exempelvis DataSource-kontrollen eller kontrollen för kommande händelser som bas för att skapa en Scenario-kontroll...
Martin | Switch King

bunker
3 stars
3 stars

Post by bunker » Mon 03 Jan 2011, 10:49

Jag har fått frågan i en annan tråd vad jag har gjort för förändringar. Så hittills har jag:
-Ändrat css för att få stor text både i popup:erna och i rutorna för datakällor och kommande händelser.
-Skapat en scenario"-kontroller" som man kan lägga till och få listat alla sina scenarion och kan klicka på ett scenario för att aktivera det.

Det finns en del problem och mycket som jag inte har testat så noga ännu. Som jag nämnt i den andra tråden så är det f.n. lite fult, till viss del buggigt och halvfärdigt.

Jag bygger alltså vidare på det exempel som följer med webtillägget (inte Grahns utan standardvarianten). I princip så är enda anpassningen specifik för Touch-screen att jag ändrat en del css och det kan ni se i min tidigare skärmbild i den här tråden.

Sen har jag en del andra ändringar i olika stadier av färdigt, pågående och planerat och en av dessa är scenario-kontrollern. De andra ändringarna vill jag inte prata om nu för jag vill inte skapa sug för nåt som jag kanske inte avslutar.

Jag avser att dela med mig av mina förändringar när dom är klara. Men det kan ta ett tag, jag jobbar med det jag tycker är roligast först och det är inte att snygga till css:en tyvärr. I stället jobbar jag på att fixa vad jag tycker är fundamentala brister i Web-GUI:t, dvs funktioner jag prioriterar högre än anständig layout.

Ska försöka komma ihåg att ta en screenshot av scenario-kontrollern i kväll, just nu är min Switch King installation avstängd pga en felkonfigurering/bugg.

bunker
3 stars
3 stars

Post by bunker » Tue 04 Jan 2011, 00:04

scenario controller.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply