Stektermometer
-
- 3 stars
Re: Stektermometer
Har du nån känsla för räckvidd på den?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
- 4 stars
Jag har ett hus på 143 m2 och får då kontakt med den vart jag än gömmer den i huset,albinsson wrote:Har du nån känsla för räckvidd på den?
Som mest 4 väggar och under en säng sen kommer jag inte längre bort...

// Sonny
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 4 stars
Nu grillas det för fulla muggar i grillen, temperaturen kommer sakteliga in till Sk, detta är ju hur kul som helst.
NU är det bara en liten stund kvar, ska bli kul att se om lampan tänds när det e klart.....
NU är det bara en liten stund kvar, ska bli kul att se om lampan tänds när det e klart.....

Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 3 stars
Ja här grillast det hejvillt med
Trevligt att lägga upp en trend på tempen när steken gör sig redo
Fast jag gjorde så att dörrklockan plinga vid 74grader så hinner man ta den lilla tingelsten i tid
Mvh
Fredrik

Trevligt att lägga upp en trend på tempen när steken gör sig redo

Fast jag gjorde så att dörrklockan plinga vid 74grader så hinner man ta den lilla tingelsten i tid

Fredrik
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tellstick duo, Switchking, Abell Security, EMC, WMR200.
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX
-
- 1 star
Väcker lite liv i denna tråden.
När jag först hittade denna tråden blev jag överlycklig, äntligen skulle jag kunna övervaka min pelletspanna här hemma på ett bra sätt, med weber-givaren som röktemps-sensor. Jag sprang naturligtivs direkt till närmsta affär och införskaffade mig den till min tellstick duo. Uppdaterade till firmware 5 och vips så fungerade den perfekt.
Installerar den lite temporärt på pannan för att göra vissa testmätningar, det är nu mina problem börjar. Temp-sensorn från weber verkar ha en inbyggd energi-sparfunktion som helt enkelt stänger av givaren efter ett visst antal timmar, men jag vill ju naturligtivs ha kontinuerlig övervakning för att kunna sammaställa en massa fin statisik samt se om pannan går som den ska. Så, min fråga är, finns det någon som vet hur man blir av med den inbyggda energi-sparfunktionen som dödar givaren efter ett antal timmar ?
När jag först hittade denna tråden blev jag överlycklig, äntligen skulle jag kunna övervaka min pelletspanna här hemma på ett bra sätt, med weber-givaren som röktemps-sensor. Jag sprang naturligtivs direkt till närmsta affär och införskaffade mig den till min tellstick duo. Uppdaterade till firmware 5 och vips så fungerade den perfekt.
Installerar den lite temporärt på pannan för att göra vissa testmätningar, det är nu mina problem börjar. Temp-sensorn från weber verkar ha en inbyggd energi-sparfunktion som helt enkelt stänger av givaren efter ett visst antal timmar, men jag vill ju naturligtivs ha kontinuerlig övervakning för att kunna sammaställa en massa fin statisik samt se om pannan går som den ska. Så, min fråga är, finns det någon som vet hur man blir av med den inbyggda energi-sparfunktionen som dödar givaren efter ett antal timmar ?
-
- 3 stars
Har ett visst intresse av detta med, då jag gärna röker kött i grillen och köttet hinner inte bli klart alla gånger, innan den stänger av... 
Verkar vara någonstans 1-1,5 timme, innan den stängs av och man får starta upp sändaren igen, som tur är så talar mottagaren om att den tappar signalen, så man vet att det är dax, men har man kollat till grillen bara minuter innan, så är det tråkigt att behöva springa en extra gång...

Verkar vara någonstans 1-1,5 timme, innan den stängs av och man får starta upp sändaren igen, som tur är så talar mottagaren om att den tappar signalen, så man vet att det är dax, men har man kollat till grillen bara minuter innan, så är det tråkigt att behöva springa en extra gång...

-
- 4 stars
RFXcom har nu stöd för Rubicson stektermometer
FW release 433_49 26-8-2012
TFA 30.3133 added
Rubicson stektermometer added
ATI Remote Wonder II added
FW release 433_49 26-8-2012
TFA 30.3133 added
Rubicson stektermometer added
ATI Remote Wonder II added
-
- 2 stars
-
- 3 stars
Neeeej!!! Krokodiltårar....sonnyboy wrote:Weeeeehaaaaaaaaaaaaa
Med telldus 2.1.1 och firmware 5 till duon så fungerar det klockrent med Webers 6348.....
Jag tog mig äntligen modet att köpa denna grilltermometer för att övervaka mina rökgastemperaturer i pannan, men till mitt förtret så tar inte duon in signalen som den ska.
Den räknar så fint upp till 100 grader sen börjar den om på 0. Dvs. 120grader redovisas som 20grader

Jag har tittat på värderna i loggen från telldus event writer pluginet och redan där redovisas siffrorna fel.
Kontrollenheten som följde med visar självklart 120grader när det är 120grader...
Jag kör med telldus fw5 och telldus center 2.1.1...
Är det så för någon annan eller är det bara hos mig som den inte kan visa över 100 grader? vid 200 grader blir det samma resultat, 238grader visas som 38.
Hela min värld rasade nu, är det någon som vet hur man råder bot på detta så snälla skriv hur!
-
- 3 stars
Min rasade för någon månad sedan...
Men det är för att själva sensorn (pinnen, inte pucken) har börjat strula!
Stoppar in den i en stek, som läggs i gjutgärnsgrytan och står och puttrar, men efter ett tag så hoppar temperaturen iväg 30-50 grader...
Sen går det inte att få den att visa rätt på några dagar, så jag gissar på att det tränger in fukt någonstans vid pinnen, men vet inte om man kan göra något åt det (krympslang, smältlim osv kanske inte är bra när vi talar om mat...?)
Hittar ingenstans man kan köpa själva sensorn lös, utan man är tydligen tvungen att köpa hela paketet?
Tips på hur laga eller var man kan köpa reservdel mottages med glädje!
Men det är för att själva sensorn (pinnen, inte pucken) har börjat strula!
Stoppar in den i en stek, som läggs i gjutgärnsgrytan och står och puttrar, men efter ett tag så hoppar temperaturen iväg 30-50 grader...
Sen går det inte att få den att visa rätt på några dagar, så jag gissar på att det tränger in fukt någonstans vid pinnen, men vet inte om man kan göra något åt det (krympslang, smältlim osv kanske inte är bra när vi talar om mat...?)
Hittar ingenstans man kan köpa själva sensorn lös, utan man är tydligen tvungen att köpa hela paketet?
Tips på hur laga eller var man kan köpa reservdel mottages med glädje!