499 kr är priset finns även för 470 kr på Teknikmagasinet (ej testad)!cmcswe11 wrote:Jäkligt synd att inte Biltemas fungerar i SK, 59:- är lite billigare än 1499:- för bla. Kjells väderstation om man vill kontrollera R/h%
Trådlös fukt/temp sensor
-
- 4 stars
Re: Trådlös fukt/temp sensor
-
- 2 stars
Helt rätt Palle, Jag blandade ihop det. Jag har köpt 3st x 499 så det kändes väl som 1499:- 

-
- 4 stars
Inga problem den är svindyr hur somcmcswe11 wrote:Helt rätt Palle, Jag blandade ihop det. Jag har köpt 3st x 499 så det kändes väl som 1499:-

Är du nöjd med tre olika givare som sänder både temp/fukt till SK? Missar den ibland, dom kan ju skicka sammtidigt!
Har du provat Biltemas temp/fukt för 59 kr?
-
- 2 stars
Ja är jättenöjd, har inte upplevt några missar alls. Jag köpte en Biltema, men tyvärr. Jag har även Teknigmagasinet 99:- Temp
som även fungerar perfekt. Ska man klaga på något så är det kalibreringen, dom visar lite olika fast dom låg igämte varandra en natt.
Men det går ju att justera med pluginet om man bryr sig. Ska börja bevaka min krypgrund med en avfuktare är det tänkt, men retar mig på att
köpa för 499:- för att sedan mer eller mindre slänga displyen.
som även fungerar perfekt. Ska man klaga på något så är det kalibreringen, dom visar lite olika fast dom låg igämte varandra en natt.
Men det går ju att justera med pluginet om man bryr sig. Ska börja bevaka min krypgrund med en avfuktare är det tänkt, men retar mig på att
-
- 4 stars
Tackar för informationen. har mailat lite med termometerfabriken Viking som är importör av dessa. Han skulle kolla med tillverkaren och se om inte tex Kjell & Co vill sälja lösa "sändare" men det blir tidigast efter Jul!cmcswe11 wrote:Ja är jättenöjd, har inte upplevt några missar alls. Jag köpte en Biltema, men tyvärr. Jag har även Teknigmagasinet 99:- Temp
Import från Kina brukar ta sin tid och han säljer inte till privatpersoner.
Tittade lite på att själv ta hem lite från Kina men det är alltid så osäkert vad man får (kanske inte samma protokoll) och man brukar behöva köpa 1.000-5.000 enheter, då får nog min SK & DUO spel

-
- 2 stars
Jag ringde dom och han lovade ringa tillbaka, men tyvärr hände inget. Konstigt det borde de vara intresserade av. Det är många som använder Tellsticken (Och fler lär det bli) så behovet bör finnas.
Vi hoppas Martin & Thomas Inplemneterar mer datakälls hårdvara. Eller är det Telldus som måste göra det, vet du det?
Vi hoppas Martin & Thomas Inplemneterar mer datakälls hårdvara. Eller är det Telldus som måste göra det, vet du det?
-
- 4 stars
han vill så klart sälja mera kompletta väderstationer!cmcswe11 wrote:Jag ringde dom och han lovade ringa tillbaka, men tyvärr hände inget. Konstigt det borde de vara intresserade av. Det är många som använder Tellsticken (Och fler lär det bli) så behovet bör finnas.
Det är Telldus som måte lägga in stöd för andra protokoll.
Provade att ansluta fuktgivaren till en en Jenkinsbird (märkt Termometerfabriken Viking) men inget fuktvärde! Provade på två olika.
Provade orginal utan fuktgivaren då visar den streck och sänder "inget" vettigt.
-
- 4 stars
Hittade Fineoffset på nätet men termometerfabriken Viking har ensamrätten på skandinavien. Men här kan vi hitta lite vilka givare som ev kan fungera ihop med DUO:n och SK.
!http://foshk.com/contact/
!http://foshk.com/contact/
-
- 1 star
Jeg har bestilt "Wireless Thermometer/Hygrometer Station WH0100" fra budget gadgets til 25$ så får vi se om en uke eller 2 om disse virker.
-
- 2 stars
Den ser otroligt mycket ut som Jenkinsbird som säljs på Teknikmagasinet. Tom. kartongen är väldigt lik, så det är nog med största sannolikhet samma.jarlebh wrote:Jeg har bestilt "Wireless Thermometer/Hygrometer Station WH0100" fra budget gadgets til 25$ så får vi se om en uke eller 2 om disse virker.