Dags att överge Switchking!

Allmänna frågor och synpunkter.
klintan
3 stars
3 stars

Re: Dags att överge Switchking!

Post by klintan » Sun 02 Aug 2015, 10:49

Nu har de postat info om framtida utveckling på hemsidan.

"Vi måste tyvärr meddela att vi inte längre har som ambition att lägga till ny funktionalitet i Switch King server och klient inom överskådlig framtid."

Läs hela texten på www.switchking.se

Tråkigt. Inte för att jag akut behöver någon ny funktionalitet, men jag får ta mig en funderare innan jag bygger vidare på mitt system. Jag hade gärna sett möjlighet att få in ett antal Z-wave produkter i min befintliga SK-konfiguration.

cyberde
3 stars
3 stars

Post by cyberde » Mon 03 Aug 2015, 10:22

If they stop development, I would highly suggest the change it to Open Source so a community can continue implementing fixes and new features as not everything can be done with plugins.

Exile82
2 stars
2 stars

Post by Exile82 » Mon 03 Aug 2015, 11:37

Exactly! Or in worst case, just lower the license price at the least

klintan
3 stars
3 stars

Post by klintan » Mon 03 Aug 2015, 12:16

Exile82 wrote:Exactly! Or in worst case, just lower the license price at the least
If you read the statement at Switchking.se you will see that they have lowered the licens price.

Exile82
2 stars
2 stars

Post by Exile82 » Mon 03 Aug 2015, 12:29

Okay then...

doubleberettas
1 star
1 star

Post by doubleberettas » Sat 12 Sep 2015, 22:58

Jag kan rekommendera OpenHab. Jag bytte från Switch King till OpenHab på ett par dagar, alla enheter fanns ju redan i Telldus Center, så det var enkelt att hitta dem i OpenHab.

Det känns riktigt bra, nu har jag bytt från min Switch King / onewire-plugin / Eventghost-hopsnickrade lösning och har lyckats få till alltsammans i OpenHab tillsammans med en gammal Raspberry Pi som snurrar med OWserver enbart för att samla in onewire-data och leverera den till OpenHab.

Kombinationen av att OpenHab är ett system som utvecklas, att det har fler möjligheter för olika hårdvara, att det har ett mer flexibelt och snabbare gränssnitt i mobiltelefonapp och att det känns mer flexibelt då man kan programmera det i större detalj om man har ett behov av det.

www.openhab.org FTW :D

Tack så väldigt mycket, Tomas och Martin, för ert ytterst kompetenta program och era fantastiska supportinsatser under de många år jag haft Switch King!! :clap:

Mvh, Patrik

Post Reply