Martin wrote:I v4 planerar vi för stöd både av sändning/mottagning via Switch King. När det gäller sändning så fokuserar vi primärt på de enheter som stöds av Switch King idag, men vi vill lägga till stöd för sändning via RFXtrx. Målet är alltså att de enheter som Switch King stödjer idag ska stödjas även mot RFXtrx.
För mottagning har vi högre ambitioner och redan idag stöds ett stort antal typer av enheter. Då antalet enheter som RFXtrx kan ta emot signaler från är stort kommer vi dock inte att implementera alla på en gång då det skulle krävas oerhört mycket tid och resurser. Däremot är det enkelt att lägga till mottagning av en ny enhetstyp (som stöds av RFXtrx).
Det gör att det är större chans att stöd för mottagning av en viss enhetstyp troligtvis kommer att prioriteras om man som användare visa på att behovet av stöd finns för just den enheten.
Ju bättre ledtrådar vi får till hur enheten identifieras av RFXtrx, desto enklare och större chans att stöd dyker upp. RFXtrx har inget enkelt API att gå mot - allt måste "handknackas".
Ok, tack för ett snabbt svar!
Det är mottagning/loggning som är mest intressant för mig idag, men det är inte omöjligt att jag i framtiden vill styra något också. De givare som jag har är ganska vanliga; jag har två Oregon THGR122N + en THGN132N. Jag har också två Clas Ohlson Esic WT450H och två gamla TFA LaCrosse TX3, de två sistnämnda mäter bara temperatur. Jag använder idag Domoticz p g a att det är den enda mjukvaran som fungerar med min hårdvara, men SK är ljusår före när det gäller data.
Jag skulle väldigt gärna vilja använda SK och logga temp/fukt med först och främst Oregongivarna, men gärna även Esic-givarna. Om jag på något sätt kan vara behjälplig när det gäller SK, RFXtrx433 och de givare jag har, så säg till så ställer jag upp!

Vilka "ledtrådar" behöver ni?