Har för mig att man kör Tellstickflasher somn finns i Telldus programkatalogsweback wrote:Var hittar man firmware 5 ???nisseo wrote:Jag har 3 st. sådana,och dom visar både tempen och fuktigheten i SK. (TellstickDuo FW5)
Temp och fuktmätare
-
- 4 stars
Re: Temp och fuktmätare
-
- 2 stars
Tack ska testa den dåRhodin wrote:Har för mig att man kör Tellstickflasher somn finns i Telldus programkatalogsweback wrote:Var hittar man firmware 5 ???nisseo wrote:Jag har 3 st. sådana,och dom visar både tempen och fuktigheten i SK. (TellstickDuo FW5)
Jag installerade 4 men nu skickar duon inget till någon brytare den verkar ha tagit skada eller nåt den funkar inte längre

-
- Administrator
Tror att drivrutiner och Firmware måste vara i synk.
Jag hade stora problem med FW4 och TC 2.1.1, men det bättrade sig aningen med FW5 och TC 2.1.1.
Jag hade stora problem med FW4 och TC 2.1.1, men det bättrade sig aningen med FW5 och TC 2.1.1.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Jag köpte två sånna tempgivare för någon månad sedan och båda var trasiga. Dom visade rätt i displayen, men skickade ingen data. Bytte igen och den tredje fungerade.
Kanske kan vara bra att veta.
/Magnus
/Magnus
-
- 2 stars
Jag har köpt 4 st med samma resultat ingen funkar för migmange-o wrote:Jag köpte två sånna tempgivare för någon månad sedan och båda var trasiga. Dom visade rätt i displayen, men skickade ingen data. Bytte igen och den tredje fungerade.
/Magnus

-
- 1 star
Hejsan. Jag ruskar liv i denna tråden då jag är på jakt efter billiga men framförallt bra temp/fuktmätare till min tellstick duo. Är detta den bästa givaren för temp & fukt om man vill komma billigt undan? Är mottagningen bra på denna ?
-
- 2 stars
Jeg har 2 stykker av denne sensoren, og mottagningen syns jeg er veldig dårlig. Jeg har problemer med å få denne til å virke på avstander over 5 meter.
-
- 1 star
Okej tack för den infon. Då låter jag bli att införskaffa denna.
Finns det nån annan temp & fukt givare till vettiga pengar som är känd för att fungera bra med en tellstick duo?
Finns det nån annan temp & fukt givare till vettiga pengar som är känd för att fungera bra med en tellstick duo?
-
- 3 stars
Temp och fuktmätare
Kjell har en väderstation med extern sensor som jag upplever som något stabilare än Clas Ohlsons. Oregons fungerar mycket bra, men det är bara temperaturen som går att läsa av i Duo i nuläget. Tråkigt att Telldus inte har implementerat stöd för fler sensorer ännu.