Det verkar fungera även med Duo - jag får in signaler från en annan sticka som sitter i huset och info blir synlig i Switch King.
Tidigare versioner av Switch King rullade på en tidigare version av Mono som visade sig vara väldigt distributions/versionsberoende och jag är nyfiken på om det är så att det detta har förbättrats i den senaste versionen av Mono.
Tidigare såg jag skillnader på Switch King på SuSE jämfört med Ubuntu men dessa skillnader verkar nu vara borta och det bådar ju gott.
Om stabiliteten visar sig vara OK på Mono skulle jag också vilja paketera Switch King Server för Linux så att installationen blir enkel. Om det finns någon "paketeringsguru" som skulle kunna bistå med tips/råd så tas det tacksamt emot (mail/PM) och om det dessutom finns någon som är har kunskaper om Mono/C# på Linux-miljö (eftersom man - vad jag förstått - kan göra själva paketeringen direkt i Mono) så vore det naturligtvis inte alls dumt...

- Detta gäller Switch King Server - inte klienten.
- Switch King Live kommer troligtvis inte heller fungera på Linux på grund av begränsningar i Monos implementation av WCF (Windows Communication Foundation) som Switch King använder vid kommunikation med Live.