Switch King 2.0 på Ubuntu 11.04

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Martin
Administrator
Administrator

Switch King 2.0 på Ubuntu 11.04

Post by Martin » Sat 29 Oct 2011, 11:17

Jag har gjort de första försöken med Switch King Server 2.0.1 på Ubuntu 11.04 x64.
Det verkar fungera även med Duo - jag får in signaler från en annan sticka som sitter i huset och info blir synlig i Switch King.

Tidigare versioner av Switch King rullade på en tidigare version av Mono som visade sig vara väldigt distributions/versionsberoende och jag är nyfiken på om det är så att det detta har förbättrats i den senaste versionen av Mono.

Tidigare såg jag skillnader på Switch King på SuSE jämfört med Ubuntu men dessa skillnader verkar nu vara borta och det bådar ju gott.
Om stabiliteten visar sig vara OK på Mono skulle jag också vilja paketera Switch King Server för Linux så att installationen blir enkel. Om det finns någon "paketeringsguru" som skulle kunna bistå med tips/råd så tas det tacksamt emot (mail/PM) och om det dessutom finns någon som är har kunskaper om Mono/C# på Linux-miljö (eftersom man - vad jag förstått - kan göra själva paketeringen direkt i Mono) så vore det naturligtvis inte alls dumt...

:wave:
  • Detta gäller Switch King Server - inte klienten.
  • Switch King Live kommer troligtvis inte heller fungera på Linux på grund av begränsningar i Monos implementation av WCF (Windows Communication Foundation) som Switch King använder vid kommunikation med Live.
Martin | Switch King

Fingol
1 star
1 star

Re: Switch King 2.0 på Ubuntu 11.04

Post by Fingol » Tue 08 Nov 2011, 14:38

Hur framskrider detta ? Är klart intresserad av att gå över till SwitchKing men jag kör ju Ubuntu...

mvh Håkan

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 08 Nov 2011, 15:07

Tyvärr har det inte framskridit på det sätt att det märks genom att något har släppts.
Jag har lite generella ändringar som ska göras på 2.0 av Switch King som bl.a. ska göra att vi kommer förbi problemet med en utdaterad version av SQLite som finns på vissa distributioner.

Planerar dock att fortsätta inom kort :)
Martin | Switch King

deejay
2 stars
2 stars

Post by deejay » Mon 28 Nov 2011, 18:31

Tjena Martin!
Någon framgång med Linuxservern?
/DJ

Martin wrote:Tyvärr har det inte framskridit på det sätt att det märks genom att något har släppts.
Jag har lite generella ändringar som ska göras på 2.0 av Switch King som bl.a. ska göra att vi kommer förbi problemet med en utdaterad version av SQLite som finns på vissa distributioner.

Planerar dock att fortsätta inom kort :)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 28 Nov 2011, 18:37

deejay wrote:Tjena Martin!
Någon framgång med Linuxservern?
/DJ
Ja, om du läser ditt PM du har fått 8-)
Martin | Switch King

andreas
1 star
1 star

Post by andreas » Mon 05 Dec 2011, 08:43

Har precis fått upp ögonen för SwitchKing. Då jag idag kör en linuxmaskin för övervakning (1-wire, väderstation, elförbrukning) så skulle jag vilja köra programmet i Linuxmiljö. Kör Ubuntu Oneiric.
Har idag ett perlscript som tänder och släcker lampor baserat på en ljussensor. Men jag vill även kunna styra baserat på tid och via telefon. Istället för att utveckla själv tänkte jag använda det som redan finns.
Jobbar som C# utvecklare (både i windows och med Mono), samt har en hel del Unixerfarenhet, så jag kan gärna hjälpa till som betatestare.

Post Reply