Hej
Hemma har jag kopplat tv-apparaterna till SwitchKing så att barnen kan slå på dumburken en stund när de kommit från skolan men att den sedan stängs av så att det hinns med lite annat före middagen också (typ läxor). Jag vet, jag är sträng och gammaldags nog att tro att man inte klarar sig med en masters degree i Simpsons och Family Guy i framtiden heller...
På vårt "intranät" hemma har jag lagt upp en karta med alla Nexa-kontroller så att frun och barnen kan slå på/av saker som behövs. Jag skulle gärna lägga dit tv:n också men jag skulle vilja göra så att enbart jag och min fru kan slå på den, förslagsvis genom någon form av lösenord. Skulle vara mumma om det funkade i mobilapplikationerna också.
Jag skulle kunna fixa en enkel lösning för intranätet hemma med lite javascript och så men det lär en 11-åring knäcka rätt snart har jag på känn...
/Claes
Feature request - lösenord för påslag av enhet
-
- 1 star
-
- 5 stars
Re: Feature request - lösenord för påslag av enhet
Hallå,
Hur har du byggt upp ditt intranet?
Vad jobbar du med för "program-språk" har du byggt upp den runt webbtillägget från Switchking?
Kör du det på en IIS server?
Vad har du för säkerhet på servern, som gör att 11-åringen inte kan komma in direkt? kör du som tjänst och utloggad kanske?
Mycket frågor men vi måste ju börja med förutsättningarna.
Hur har du byggt upp ditt intranet?
Vad jobbar du med för "program-språk" har du byggt upp den runt webbtillägget från Switchking?
Kör du det på en IIS server?
Vad har du för säkerhet på servern, som gör att 11-åringen inte kan komma in direkt? kör du som tjänst och utloggad kanske?
Mycket frågor men vi måste ju börja med förutsättningarna.
-
- Administrator
Re: Feature request - lösenord för påslag av enhet
Det finns lite olika möjligheter beroende på vilka telefoner det rör sig om och hur du kör webbtillägget och åtkomst via mobila enheter.
Om du kör webbtillägget på IIS så kanske det allra enklaste är att lägga upp en extra sajt med alla enheter utom TV:n och därefter sätta lösenord på sajten där TV:n finns med.
Om sonen använder iPhone kan du ju också, som ett alternativ till den riktiga appen, låta honom använda det webbaserade iPhone-tillägget och skippa lösenordet där, och istället köra de riktiga apparna (för Android/iPhone) och köra med krav på lösenord där...
Om du kör webbtillägget på IIS så kanske det allra enklaste är att lägga upp en extra sajt med alla enheter utom TV:n och därefter sätta lösenord på sajten där TV:n finns med.
Om sonen använder iPhone kan du ju också, som ett alternativ till den riktiga appen, låta honom använda det webbaserade iPhone-tillägget och skippa lösenordet där, och istället köra de riktiga apparna (för Android/iPhone) och köra med krav på lösenord där...
Martin | Switch King