Datakällor

Allmänna frågor och synpunkter.
Martin
Administrator
Administrator

Re: Datakällor

Post by Martin » Sun 29 May 2011, 14:05

JKB wrote:Är "eller" något som är planer på vad gäller regeluppfyllnader?
Nej, hittills har vi inte med detta i planerna. Du kan uppnå detta ändå, om än med lite trix...

Om du har två olika scheman med olika regler så räcker det med att villkoren för ett av schemana är uppfyllda för att lampan ska vara tänd...

Om du exempelvis har:
- Ett schema med "On 08:00" och "Off 22:00" där villkoret är "temperatur < 10 grader"
och
- Ett schema med "On 09:00 och "Off 21:00" där villkoret är "temperatur > 20 grader"

...så kommer lampan att vara tänd mellan 09:00 och 22:00 om temperaturen antingen är < 10 grader ELLER > 20 grader.

Lite dåligt exempel med just temperatur, men andemeningen kanske går fram :)
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 29 May 2011, 14:06

sonnyboy wrote:Håller helt med att det skulle vara bra med att ta tid och datum från servern. Idag så får jag hämta mitt från husdatas webreport som jag publicerar på webben.
Tid och datum kan du använda i regler om du använder REST-tjänsterna.

Se c.a. 3/4 ner på sidan http://www.switchking.se/sv/faq/guider/ ... rest-anrop.
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 29 May 2011, 14:10

JKB wrote:Vart jag nu vill komma, dessa trådlösa ir-sensorer vill kan kunna använda som larm också, om scenario Borta är aktivt och det rör sig hemma så vill jag på nått sätt bli larmad om detta, kanske med ett mail? Är detta något som kommer komma i kommande versioner? :)
Duo kommer att göra att man mycket enklare kommer att kunna koppla in detektorer (och få motsvarande funktionalitet som man idag har med 1-wire) och kan få ett system som fungerar på liknande sätt som ett larm, då man enklare kan få information om rörelser etc...

Just nu har vi inte några planer på att få mail med i själva "grundpaketet". Däremot är det möjligt att det kan dyka upp som en form av plugin, liknande de plugin som finns idag.
Martin | Switch King

Post Reply