Hej
Har en tanke på att hänga upp min lilla Kendo-surfplatta i hallen hemma och styra SK via den. Vore smidigt för då kan man direkt när man kommer hem välja ex.vis hemläge eller kolla temperaturerna osv.
Tyvär är det så att batteritiden på plattan inte är riktigt fenomenal och att ha laddaren ansluten konstant sliter ju på batteriet. Jag hade då en ide om att ansluta laddaren via en mottagare styrd via SK som plattan själv slår av/på beroende på batterinivån.
Är det någon som har en bra ide på hur man skulle kunna lösa det?
Enklast vore ju att köra någon form av schema som bara slår till laddaren lite nu och då men det känns inte riktigt "rätt".
Mvh Marcus
Styra laddare
-
- Administrator
Re: Styra laddare
Tror att Tasker för Android kan trigga event iaf baserat på om telefonen är inpluggad eller ej. Kanske möjligt att trigga event även på batterinivå?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Okej, snabbt svarat. Det ska jag undersöka, tack för tipset!
-
- 2 stars
Japp, Tasker använder jag för att se om mobilen står på laddning för att starta "Sova"-läget här hemma. Skickar en signal som visas som datakälla på datorn.Martin wrote:Tror att Tasker för Android kan trigga event iaf baserat på om telefonen är inpluggad eller ej. Kanske möjligt att trigga event även på batterinivå?
Det du kan göra är att skicka en device/turnon när batteri < 20% och device/turnoff vid 100%
Andra saker som jag använder Tasker till är att känna av om mobilen är ansluten till mitt hemma-wlan, isåfall slår dem på hemma-läget, om inte går allt ner i borta-läge och enbart vissa fönsterlampor går via schema.
Om jag startar XBMC-remote på mobilen så går det hela in i bio-läge och lampor släcks ner, ska även få till så XBMC startar automatiskt och projektorn startar men inte kommit så långt än.
-
- 3 stars
Det skulle nog funka utmärket även om du bara t.ex. startade laddaren säg en timme eller så per dag.
Om du bildar dig en uppfattning om batterinivån efter en viss tid, åsså slår du på laddaren så att den hinner ladda fullt + moms vid ca. 50% batteri kvar.
Om du bildar dig en uppfattning om batterinivån efter en viss tid, åsså slår du på laddaren så att den hinner ladda fullt + moms vid ca. 50% batteri kvar.
- 4 stars
Jag hade samma tanke med min SK server, men det som man kanske inte tänker på är laddningscyklerna tror det är ca 1000 cykler på NiMh batteri.
Vilket resulterar i att batteriet tar slut och tar inte emot laddning längre och bör bytas ut.
På mina E-pads så kommer man inte åt batteriet tyvvär och kan byta, så min eliminator sitter i konstant,
// Sonny
Vilket resulterar i att batteriet tar slut och tar inte emot laddning längre och bör bytas ut.
På mina E-pads så kommer man inte åt batteriet tyvvär och kan byta, så min eliminator sitter i konstant,
// Sonny
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1