Undrade om det går att köpa dörr lås som funkar med tellstick och switch king. Jag vill ha dom med nyckel ochså så klart, men det måste väl gå att köpa från USA ochså efter som det går på batterier.
Finns det såna här smarta damsugare som man skulle kunna kontrollera på/av med switch king och tellstick?
Finns det dörr lås eller damsugare?
-
- 3 stars
Intressant idé med dörrlås. Har du nånsin sett ett sånt eller kom det bara från din fantasi?
Jag skulle själv inte använda ett sånt som bygger på nåt protokoll som Tellstick använder i dagsläget för säkerheten är otillräcklig.
Jag skulle själv inte använda ett sånt som bygger på nåt protokoll som Tellstick använder i dagsläget för säkerheten är otillräcklig.
-
- 1 star
Re: Finns det dörr lås eller damsugare?
Ja jag har sätt några som kan funka, men jag förstår det där med säkerhet men det skulle vara en kul grej att ha.
http://www.nokey.com/remcondeadlo.html
Jag kan inte så mycket om protocol och hur enheterna talar med varan men det där såg ut som om det kunde funka.
Jag kan inte så mycket om protocol och hur enheterna talar med varan men det där såg ut som om det kunde funka.
-
- Administrator
Jag är osäker, men jag tror att det finns risk att du kan få problem med försäkringsbolagen om du har ett lås som inte är helt godkänt.
Osäker, som sagt, men risken borde finnas...
Osäker, som sagt, men risken borde finnas...

Martin | Switch King
-
- 1 star
Ja, det är något jag får kolla upp innan jag gör något.
Men damsugare som går att kontrollera med switch king, bara på/av funktion, det skulle ju vara skönt att ha, så att den sätts på när man har gått och laggt sig eller inte är hemma?
Men damsugare som går att kontrollera med switch king, bara på/av funktion, det skulle ju vara skönt att ha, så att den sätts på när man har gått och laggt sig eller inte är hemma?
-
- Administrator
Har själv en Roomba och denna ska det gå att koppla på Bluetooth till och därigenom starta/stoppa/styra på kommando.
Finns en del prylar för denna på nätet men gissar att det krävs kodning för att nå i mål.
Dock har jag inte brytt mig så mycket om att gå Bluetooth-vägen eftersom den redan har en enkel inbyggd schemaläggare
Finns en del prylar för denna på nätet men gissar att det krävs kodning för att nå i mål.
Dock har jag inte brytt mig så mycket om att gå Bluetooth-vägen eftersom den redan har en enkel inbyggd schemaläggare

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Nice! Jag kan definitivt tänka mig scenarion för ett sånt lås.Mtenghamn wrote:Ja jag har sätt några som kan funka, men jag förstår det där med säkerhet men det skulle vara en kul grej att ha.
Man kan ju alltid kolla med försäkringsbolaget. Dom godkänner ju elektroniska lås för bilar.