Som rubriken antyder behöver jag hitta ett sätt att använda datakällor som trigger (status för andra devices fungerar oxå) att tända/släcka andra lampor.
Jag förstår att det är Eventghost man bör vända sig till, därför har jag installerat en Eventghost-server och även installerat pluginerna för Tellstick och Switchking. Jag har även lagt till en webserver för EG-pluginet som är skapat av Isaksson (viewtopic.php?f=23&t=895), men inte fått det att lira riktigt.
Synpunkter? Är det rätt väg att gå så att det är värt att gräva mer i det här?
[Hjälp] Använda input från datakällor som trigger för events
-
- 2 stars
-
- 4 stars
Re: [Hjälp] Använda input från datakällor som trigger för ev
Det är ju klart att det fungerar med EventGhost <-> SK men du beskriver inte detaljerat nog VAD det är som inte fungerar...ligger du och kör SK i Windows så kan det vara vettigt att också använda EventGhost.
Ett annat alternativ, om du vill köra det hela under Linux, tex i en RPi, är att använda Node-RED <-> SK. I detta fall kan du använda MQTT för två-vägskommunikationen. I SK använder du den här pluginnen
viewtopic.php?f=23&t=1714
Ett annat alternativ, om du vill köra det hela under Linux, tex i en RPi, är att använda Node-RED <-> SK. I detta fall kan du använda MQTT för två-vägskommunikationen. I SK använder du den här pluginnen
viewtopic.php?f=23&t=1714