Scenario

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
skolden51
1 star
1 star

Scenario

Post by skolden51 » Sun 06 Feb 2011, 19:48

Har funderat på en sak men det är möjligt att jag tänker fel... I scenario läge kan man ju välja På Av eller enligt schema men man skulle ju kunna lägga sina egna schema som bara körs i scenario läge.. Har jag fel för mig?
//Leif

Isaksson
5 stars
5 stars

Re: Scenario

Post by Isaksson » Sun 06 Feb 2011, 19:52

skolden51 wrote:Har funderat på en sak men det är möjligt att jag tänker fel... I scenario läge kan man ju välja På Av eller enligt schema men man skulle ju kunna lägga sina egna schema som bara körs i scenario läge.. Har jag fel för mig?
//Leif
Man kan ju säga att när du väljer På eller Av för olika enheter när du skapar upp ett scenario då blir det ju lite som att du skapar upp ett nytt schema.
Jag förstår hur du tänker men något sådant finns inte.

Är det något speciellt som du försöker få till som inte fungerar?

Vi kanske kan hjälpa till att få till det men nuvarande funktioner.

skolden51
1 star
1 star

Re: Scenario

Post by skolden51 » Thu 10 Feb 2011, 19:45

Man har ju olika scheman för sin enheter och vissa har man inget schema för. Så då väljer jag scenario Borta och vill schemalägga 5 dagar med helt olika till och från typ: måndag lampa 1 till kl 21 av 22 tisdag lampa 1 på 22 av kl 23 onsdag lampa 1 på kl 09 av 18 och så vidare med liknande kombinationer på mina enhter.
Alltså huset ska vara typ "schemalagt slumpmässigt" i mina 5 dagar jag är "borta". Kunde man schemalägga detta i scenario med enskilda scheman för varje vald enhet. Så det känns som om funktionen Lägg till händelse hade funnits under scenario så kunde man göra som ovan men så enkelt är det klart inte.
Jag har säkert uttryckt mig lite rörigt men jag tror att du förstår vad jag är ute efter..
//

Post Reply