Har en temperaturavhengig gruppeschedule som slår inn når en temperaturføler faller under 21 grader.
Dette fungerer helt perfekt, men når jeg satt opp schedulen så må jeg sette et tidspunkt (se bilde).
Ved dette tidspunktet slår den bryteren på og av en gang. må jeg virkelig ha dette tidspunktet programert? Jeg ønsker ikke å ha noe tidsstyring, kun temperaturstyring.
Temperaturavhengig grupp schedule
-
- 1 star
Temperaturavhengig grupp schedule
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Temperaturavhengig grupp schedule
Klicka ur "Forced" så bör inte detta hända.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Jag har lite motsvarande problem. Jag har några år styrt bl.a. ett orkideskåps belysning, värme, fukt. Det mesta fungerar, men för att hålla fukthalten på rätt nivå har jag monterat en utåtblåsande fläkt. För den har jag programmerat dels en start händelse, och dels regler för "starta fläkten" (över 80%) och "stoppa fläkten" (under 70%).
Av någon orsak fungerar detta ibland helt bra, för att sedan inte fungera alls, dvs fläkten går på och stannar sedan inte eligt något schema.
Är det något jag borde beakta för att få det att gå rätt?
Erik
Av någon orsak fungerar detta ibland helt bra, för att sedan inte fungera alls, dvs fläkten går på och stannar sedan inte eligt något schema.
Erik
-
- Administrator
Om du har just "Forced" (eller "Tvingande" som det heter på om du har valt Svenska) så är det säkert samma i ditt fall.erikmt wrote:Jag har lite motsvarande problem. Jag har några år styrt bl.a. ett orkideskåps belysning, värme, fukt. Det mesta fungerar, men för att hålla fukthalten på rätt nivå har jag monterat en utåtblåsande fläkt. För den har jag programmerat dels en start händelse, och dels regler för "starta fläkten" (över 80%) och "stoppa fläkten" (under 70%).
Erik
Om så inte är fallet kan du ha andra inställningar som stör ut funktionen - exempelvis förfallotid på datakällan, minsta tid för uppfylld regel eller helt enkelt att signalen inte når fram till fläkten.
Martin | Switch King