Hvordan løser jeg dette?

Men den støtter jo å ta imot signaler med Duo.Martin wrote:Eftersom Duo inte stödjer avlyssning av signaler så kan du inte använda Duon för att få reda på exakt vad som skickats.
Du behöver något annat verktyg, men det är stor "risk" att det är rullande koder för garageöppnaren och räcker det ju inte att avlyssna signalen - du måste ju också få reda på algoritmen.
Detta är inte möjligt med TellStick Duo (eller Classic/Net).satheesh.net wrote:Ja, det var nettopp det jeg var redd for. Kan man "lage" slike protokoller? Hvor programmerer man slikt?
Du behöver en infälld mottagare som du lägger bakom brytaren:satheesh.net wrote:Men hvis jeg kobler inn den innebygde modulen og stenger av via SwitchKing, så vil ikke bryterene virke.
Inte på rak arm. Det skulle vara en 1-wire-lösning i så fall.satheesh.net wrote:Siste spørsmål, finnes det et enkelt relé som går på batteri? Garasjeporten kan åpnes via en enkel bryter (som kobler sammen/kortslutter to ledninger) slik at porten åpnes eller lukkes. Det går ingen strøm igjennom denne ledningen. Tips?
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests