Net eller Duo
-
- 1 star
Net eller Duo
Hej
Jag ska köpa in en Telldus Duo eller Net. Har läst här på forumet att det har kommit ett plugin så att man kan använda Net med Switch King men att inte alla funktioner stöds. Kan någon säga mer konkret vilka saker som inte stöds med Switch King om detta motiverar att köpa in Duo istället?
Med vänlig hälsning Fooney
Jag ska köpa in en Telldus Duo eller Net. Har läst här på forumet att det har kommit ett plugin så att man kan använda Net med Switch King men att inte alla funktioner stöds. Kan någon säga mer konkret vilka saker som inte stöds med Switch King om detta motiverar att köpa in Duo istället?
Med vänlig hälsning Fooney
-
- 1 star
Re: Net eller Duo
Menar givetvis Tellstick och inget annat.
-
- 1 star
Letar också efter denna information.
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
-
- 3 stars
Jag valde Duo för att jag inte vill vara beroende någon hemsida som kan försvinna eller gå ned när jag behöver den som bäst. Dessutom tycker jag inte om idén med att min programmeringsinformation finns hos någon annan.
God fortsättning
God fortsättning
Tellstick Duo, Switchking, 10 Nexa EYCR-2300, 1 EYCR-201, 3 Nexa LGDR-3500, 3 Nexa PE3 mottagare, 2 Nexa LCMR-1000, 2 LWMR-230 & 2 Nexa LMDT-810.
-
- 5 stars
Och för att inte vara beroende av Internet för att kontrollera sitt hem.
Ibland ligger ju faktiskt uppkopplingen nere.
Ibland ligger ju faktiskt uppkopplingen nere.
-
- 4 stars
Och för att det finns betydlligt fler alternativa SW lösningar till Duo'n. Men om jag skulle överväga en usb enhet, så skulle jag nog ta en RFXtrx istället (SK kommer med mer stöd för denna längre fram).
Det har från Telldus sida i flera år snackats om att det skall komma FW som gör en NET kompatibel (ur api synpunkt) med en Duo men än så länge finns inte detta. Så frågan är om det ens kommer. Jag tror att affärside'n kommer att kantra över i mera abonnemangstjänster istället, därför ligger det nog inte kvar som en strategiskt viktig funktion att göra NET'en oberoende längre.
mvh
Det har från Telldus sida i flera år snackats om att det skall komma FW som gör en NET kompatibel (ur api synpunkt) med en Duo men än så länge finns inte detta. Så frågan är om det ens kommer. Jag tror att affärside'n kommer att kantra över i mera abonnemangstjänster istället, därför ligger det nog inte kvar som en strategiskt viktig funktion att göra NET'en oberoende längre.
mvh
-
- 4 stars
Jag själv kör med en duo, just för att slippa ha kontakt med omvärlden, vilken isp är felfri?
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
- 1 star
Vet ni om man kan göra samma saker med Net sim med Duo?
Eller man blir av med några funktioner?
Eller man blir av med några funktioner?