Bevegelsesdetektor for å styre OFF

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Skotheimsvik
1 star
1 star

Bevegelsesdetektor for å styre OFF

Post by Skotheimsvik » Sat 07 Dec 2013, 01:17

Benytter Group Schedules aktivt for å styre mine tilkoblede enheter. Benytter 2WaySwitch plugin for å ha en del Master brytere rundt om som trigger Group Schedules. Benytter også Bevegelses detektor for å skru opp lysstyrke ved bevegelse for så å dempe tilbake etter 10 min uten bevegelse.

Jeg ser imidlertid at det hadde vært interessant enkelte steder å kun lytte til Off fra bevegelsesdetector for å skru av en lyskilde. Problemet er at jeg ikke ser hvordan dette enklest og best kan implementeres sammen med mine eksisterende skjema.
Dette ser jeg som hensiktsmessig på barnerom hvor junior av og til glemmer å skru av lyset. Jeg ønsker her samtidig ikke å benytte On fra bevegelses detektor ettersom det av og til er interessant å være i rommet uten at lyset blir skrudd på. Jeg ønsker å benytte detektor for å sikre at et manuelt startet lys blir slått av etter en gitt tid uten aktivitet i rommet.
På samme måte har jeg ønsker om, å kunne overstyre mitt normale skjema og skru av et lys dersom det ikke er bevegelse i rommet etter et gitt klokkeslett. F.eks lysrøra over kjøkkenbenken som nå står på så lenge Master = ON. Jeg ønsker ikke å skjemalegge OFF til fast tidspkt ettersom arbeid på kjøkkenet ikke er så regelmessig og punktlig i tid. Jeg ønsker heller ikke å benytte ON fra bevegelses detektor på denne lyskilden ettersom det ikke er gitt at jeg ønsker flombelysning hver gang jeg går på kjøkkenet. Jeg ønsker bare at det skal slå seg av etter et gitt klokkeslett (eks e. kl 18) dersom det ikke er aktivitet i rommet.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Bevegelsesdetektor for å styre OFF

Post by Martin » Tue 10 Dec 2013, 21:16

Skulle du kunna sätta upp ett schema med en regel på din bevegelsesdetektor som säger "Bevegelsedetektor är lika med On" i kombination med att din "Brytare är lika med On"?
Då krävs det att båda är "On" för att schemat ska vara aktivt. Sätter du sedan en förfallotid på "Bevegelsedetektorn" till på 30 minuter så släcks lampan även om brytaren är i läge "On".

Eller missar jag något? :)
Martin | Switch King

Post Reply