Spara Temperaturvärden

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Fredito
1 star
1 star

Spara Temperaturvärden

Post by Fredito » Mon 27 May 2013, 20:28

Hur sparar jag ned temperaturvärderna i en fil enklast från min tempgivare som jag har ansluten till sk?
Vill kunna presentera dem på en hemsida.

tomas
Administrator
Administrator

Re: Spara Temperaturvärden

Post by tomas » Tue 25 Jun 2013, 20:54

Hej,

I Switch King-klienten finns det möjlighet att exportera värden för datakällor till fil. Klicka på en datakälla på fliken Datakällor. Längst ned till höger finns då en länk, Exportera till fil, som låter dig spara värden till fil.

Du kan också ta en titt på detta pluginet som ett alternativ:
http://www.switchking.se/sv/extensions/ ... ter-plugin
Tomas | Switch King

pal_arlos
1 star
1 star

Post by pal_arlos » Tue 20 Aug 2013, 17:45

Hej,
har försökt att aktivera Data Source Writer pluginet (kopierade $SERVERHOME/repositories/plugins/bin/DSVwriterPlugin/* till $SERVERHOME/plugins/). Antog att DSVWriterPlugin.dll.config var någerlunda rätt, iaf. för att testa så jag modiferade inte den. Startade om datorn. Ser att data källorna rapporterar värden, men det dyker inte upp några filer i C:\temp\. Serverns log ($SERVERHOME/Log/Switch... Log<date>.txt) verkar inte ge någon information om plugin status, laddades den? fel i konfig? etc...

*Korrigerat* Nu fungerar det. Går det att få ut hela 'raw' data strängen som tellsticken läser in?
BR/Patrik
Last edited by pal_arlos on Tue 20 Aug 2013, 18:22, edited 1 time in total.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 20 Aug 2013, 18:19

Om det inte finns någon information i serverns loggfil gällande plugin så har pluginet inte startats.
Titta gärna i Windows loggbok också, för säkerhets skull.

Enklast är annars att stoppa alla Switch Kings tjänster, ta bort gamla loggfiler och sedan starta - så att loggfilen blir helt ren. Då bör information om att pluginet initierats dyka upp inom några sekunder efter att serverns alla tjänster har startats.
Martin | Switch King

Post Reply