Långsam hämtning i Android-appen

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Schlbuditz
2 stars
2 stars
Posts: 48
Joined: Wed 17 Aug 2011, 18:57

Långsam hämtning i Android-appen

Post by Schlbuditz » Sun 12 May 2013, 14:24

Hej!

Ibland kan jag få vänta upp till 1,5 minut innan android-appen har hämtat alla enheter, datakällor och händelser, vad kan det bero på?

Jag använder inte SwitchKing live och att ansluta via lokala datorer funkar fint och snabbt! Problemet uppstår på alla de tre androidklienter jag har.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Långsam hämtning i Android-appen

Post by Martin » Mon 13 May 2013, 07:50

Vilken version av server använder du?
Titta gärna i serverns loggfiler efter "Error" eller "Warning". Någonstans finns troligtvis en timeout som spökar.
Martin | Switch King

Schlbuditz
2 stars
2 stars
Posts: 48
Joined: Wed 17 Aug 2011, 18:57

Re: Långsam hämtning i Android-appen

Post by Schlbuditz » Mon 13 May 2013, 13:16

Hej och tack för svaret!

Server: 3.2.0.2

I loggen hittarjag bara meddelanden liknande det här vid de tillfällen jag har anslutit med androidappen:

Code: Select all

{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2013-05-12 14:13:31 -- Device with id 19, name Kontorsfönster, native id 17 and code 58520574:14 is defaulting to state off due to that the device is not tied to an active schedule or that the schedule could not be used to calculate an expected state. This is a warning only, and can be discarded if this device is intended to be controlled manually.
Men det är ju inget fel i sig och påverkar nog knappast. Jag hittar inga timeouts alls. =S

Kan en stor databasfil vara orsaken? Såg precis att den är 91MB.

Schlbuditz
2 stars
2 stars
Posts: 48
Joined: Wed 17 Aug 2011, 18:57

Re: Långsam hämtning i Android-appen

Post by Schlbuditz » Mon 13 May 2013, 13:26

Jag ser nu att processen SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost konstant ligger och pendlar mellan 0-27% CPU-andvändning, är det normalt?
Den går alltså från 0-27 upp och ner hela tiden utan pauser. I SK står serverbelastningen oftast på hög belastning.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Sv: Långsam hämtning i Android-appen

Post by Martin » Mon 13 May 2013, 17:33

Om du har många enheter som inte är kopplade till scheman så kan det leda till hög belastning. Det är ett känt problem och kan enkelt åtgärdas genom att bocka ur just styrning via schema för de enheterna.

Det brukar dock inte orsaka timeout. Jag skulle gissa på att du har någon annan form av problem som är relaterat till nätverk eller brandvägg.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests