Scrolla android app

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Scrolla android app

Post by Martin » Sun 12 May 2013, 18:54

@grahnen: Du har en poäng där - så klart. Samtidigt är det svårt att uppfylla alla önskemål. Det bästa vore naturligtvis om man kunde välja "Light" eller "Dark" och jag gjorde en insats för det för ett tag sedan, men det var väldigt mycket jobb för att få till det (eller brist på kompetens). Tills Switch King v4 så får nog båda apparna vila (annat än buggfixar).
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Sv: Scrolla android app

Post by Martin » Thu 16 May 2013, 07:17

Nu är en ny version av appen på väg upp till Play-butiken. Har tagit bort swipe mellan flikar och lagt till möjligheten att kunna välja att använda "long touch" istället för +/- för enhetsgrupper.
Martin | Switch King

Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Scrolla android app

Post by Ulf » Thu 16 May 2013, 20:29

Martin wrote:Nu är en ny version av appen på väg upp till Play-butiken. Har tagit bort swipe mellan flikar och lagt till möjligheten att kunna välja att använda "long touch" istället för +/- för enhetsgrupper.
Uppdateringen på min Galaxy S2 gick bra, men till Note 10.1 säger Google play att den inte är kompatibel. Har dock fört över den manuelt och det var inga problem. Den finns dock inte med i installerade appar på Noten.

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Scrolla android app

Post by Martin » Thu 16 May 2013, 20:33

Vad har du för OS på Note:n?
Martin | Switch King

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: Scrolla android app

Post by r1a » Thu 16 May 2013, 20:41

Va skönt att slippa svepfunktionen :smile: , har vart riktigt störmoment förut.
Tackar och bugar!

Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Post by Ulf » Thu 16 May 2013, 20:46

Martin wrote:Vad har du för OS på Note:n?
Android 4.1.2.
Jag har samma problem med mitt fjärrkontrolls program "Touchsquid" och dom skriver att det har något med en höjning av SDK att göra. Säger inte mig något men är kanske till nytta för dig.

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Scrolla android app

Post by Martin » Thu 16 May 2013, 20:56

Appen kräver Android 2.2, men du ligger ju en bra bit ovanför det.
Orsaken till att den inte syns har jag tyvärr ingen idé om. Du uppfyller ju som sagt kraven som är satta i appen gällande Android-version.
Martin | Switch King

Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Scrolla android app

Post by Ulf » Thu 16 May 2013, 21:17

Martin wrote:Appen kräver Android 2.2, men du ligger ju en bra bit ovanför det.
Orsaken till att den inte syns har jag tyvärr ingen idé om. Du uppfyller ju som sagt kraven som är satta i appen gällande Android-version.
Det kan inte vara så att den nya versionen av Play kollar vad man skall installera på? Jag gjorde en sökning på S2'an på switchking och det kom då upp ert program men samma sökning på Noten så hittar den inget. Kan det vara skillnaden på telefon eller platta som gör det?

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Scrolla android app

Post by Martin » Thu 16 May 2013, 21:31

Det är möjligt att man har gjort någon förändring i Google Play som gäller hur appen blir tillgänglig för olika typer av enheter. Själva appen är inte förändrad på det området.
I nuläget har jag inget svar på vad som är orsaken till att det inte syns i plattans Google Play.
Martin | Switch King

Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Scrolla android app

Post by Ulf » Sun 19 May 2013, 18:26

De fick löst problemet med Touchsquid så jag passade på att fråga om vad som orsakade det. Fick detta svar om det kan vara till någon hjälp!

"The issue was we used a directive called "largeheap" which basically asks for more memory for big graphics. Apparently some devices can't hand this even though Google's documentation says they will ignore it if not applicable it seems Play blocks it on those devices. Took it out and it seems OK."

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests