Önskemål - Licensering

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Windows-versionen av Switch King (v3.0)
Locked
mesomorf
3 stars
3 stars
Posts: 70
Joined: Sat 11 Jun 2011, 19:31

Önskemål - Licensering

Post by mesomorf » Tue 04 Sep 2012, 09:12

Om man uppgraderar och inte innehar en giltig licens så bör licensrutan dyka upp vid uppstart av klienten.
Denna licensruta bör innehålla 2 val:
1. Ange ny licens
2. Fortsätt i gratisläge

Istället för nu:
Sätta "Inaktiv" status på samtliga enheter förutom på 5 st (fria enheter), ange ny licens, aktivera resterande enheter.

..det funkar ju såklart, men en ruta om ett VAL vid uppstart skulle klart vara att föredra.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Önskemål - Licensering

Post by Martin » Tue 04 Sep 2012, 15:16

Egentligen skulle man vilja ha denna kontroll redan vid installation och på så sätt varna användaren (om det nu är så att man inte vill köpa en licens, eller vill vänta med att köpa en licens).
Dock stödjer inte installationsprocedurerna detta vilket leder till att man isf måste man investera ganska mycket (både tid och monetärt) för att byta programvara för hantering av installation...
Martin | Switch King

tomas
Administrator
Administrator
Posts: 419
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:41

Re: Önskemål - Licensering

Post by tomas » Tue 04 Sep 2012, 18:10

@mesomorf,

Jag tror jag är med på vad du menar. I dagsläget tror jag inte att det går att komma runt tyvärr utan alla enheter hinner avaktiveras innan du får chansen att mata in ny nyckel. Jag loggar detta för att se om det går att lösa på något sätt:

http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=563
Tomas | Switch King

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests