Får felmeddelanden i SK Client

Supportfrågor för Switch King Live
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Kenny
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Fri 30 Dec 2011, 07:14

Får felmeddelanden i SK Client

Post by Kenny » Sun 16 Dec 2012, 21:02

TC 2.1.0
Klient 3.0.1.0
Server 3.2.0.0
Licens skapad Januari 2012

Hej!

Jag får, efter att inte använt Switch King Live sedan i somras, nu upp felmeddelanden i klienten (Android)
Jag började med att uppdatera både klient och server från 2.x (först uninstall, sedan install)

Då jag går in och kollar status under inställningar -> Server visas texten: "Live-tjänsten används inte".
När jag aktiverar, och godkänner licensen, och därefter klickar på "Använd" så visas återigen "Live-tjänsten används inte".
Jag testade då att klicka på Begär ett nytt Live ID.
Då möts jag istället av felmeddelandet: "Misslyckades med att begära ett nytt Live ID (InternalError)".

Någon som kan hjälpa mig?

Kenny
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Fri 30 Dec 2011, 07:14

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Post by Kenny » Sun 16 Dec 2012, 21:04

Sorry, server-versionen är 3.2.0.2

Kenny
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Fri 30 Dec 2011, 07:14

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Post by Kenny » Sun 16 Dec 2012, 21:20

Testade nu att köra Switch King i min iPhone istället för min Android.

Där fungerar det prima. Dock ser jag fortfarande meddelandet "Live-tjänsten används inte" i windowsklienten.
Ett annat problem jag har är att det grafiska döljs om jag först öppnar klienten och öppnar inställningar, för att därefter byta fönster till IE. Efter en stund så försvinner då det grafiska interfacet, men processen är fortfarande igång.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Post by Martin » Sun 16 Dec 2012, 21:23

Switch King lägger sig i listen jämte klockan. Om du visar alla ikoner i listen så ser du applikationen.
Martin | Switch King

Kenny
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Fri 30 Dec 2011, 07:14

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Post by Kenny » Sun 16 Dec 2012, 21:27

Tack!
Det förklarade saken.

Men problemet med min Android återstår dock...

Kenny
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Fri 30 Dec 2011, 07:14

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Post by Kenny » Sun 16 Dec 2012, 21:30

Skumt. Nu hoppade det igång i min Androidtelefon med.
Kan det ha varit en temporär glitch?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Post by Martin » Sun 16 Dec 2012, 21:37

Om kommunikationen mellan din server går ner (eller stöter på någon form av problem) så kopplar servern upp på nytt efter fyra minuter.
Det är möjligt att det var någon form av temporärt problem just i samband med att du begärde ut ett nytt Live ID.

Vi har ca 500 anslutningar till Live just nu och det är möjligt att de problem vår hostingleverantör har just nu slår lite extra hårt i form av timeouter som gör att det krävdes ett extra försök till uppkoppling och att du hann in med iOS-klienten precis efter att ett "heartbeat" fått uppkopplingen på banan.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests