Mono 2.10.7 släppt

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Linux-versionen av Switch King (v2.0)
KungenAvPeking
3 stars
3 stars
Posts: 181
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Mono 2.10.7 släppt

Post by KungenAvPeking » Mon 19 Dec 2011, 22:31

nilzen wrote: Ps. KungenAvPeking, du kan alltid kompilera i en "screen" så kan du använda datorn till annat (apt-get install screen) Ds.
Annars finns ju alt-F2 8-) (eller vilken som av F1-F6, förutom den man startar scriptet under...)

nixi
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Thu 25 Aug 2011, 08:34

Re: Mono 2.10.7 släppt

Post by nixi » Thu 22 Dec 2011, 07:16

Martin wrote: Om man skulle paketera det optimalt - finns det något "smidigt sätt" (för mig som inte är så insatt i Linux-paketering) eller duger det som det är?
Hur kan själva paketet bli så bra som möjligt (med en relativt rimlig insats)?
Jag tror många hade blivit glada om ni kunde paketera det som en deb fil men annars vore det önskvärt om ni la med init skript för uppstart. Jag har sett ett antal i trådarna här men om ni skickade med en fungerande version samt en liten enkel komma igång guide vore det suveränt.

Jag ska göra lite nya försök inom kort. Kännde att jag fick lägga det på vänt lite efter att ha bränt min Nexa pryl (är det bara jag som lyckats med det?)

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Mono 2.10.7 släppt

Post by Martin » Thu 29 Dec 2011, 23:18

Känner att det skulle behövas grävas en hel del för att få det paketerat i exempelvis .deb-fil och med bundlad uppstartfil och tyvärr finns inte tiden till det, även om det hade varit trevligt.
Jag kommer att lyfta ut inläggen som berör skriptfilerna till den öppna delen av forumet (under Linux).

Har paketerat färdigt 2.0.2 som zip-fil, komplett med repositories för alla plugins, och hoppas på att lägga upp den för release imorgon.

Den version som ni har kört i beta är 2.0.2.7 medan den version som släpps är 2.0.2.10. Inga större skillnader utöver liten utökning av plugin-strukturen.
Martin | Switch King

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests