Eventghost Switchking REST plugin

Andra typer av bidrag | Other contributions
Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by Ulf » Tue 20 Nov 2012, 09:00

Vet inte vad som har hänt, men nu fungerar det och jag har inte ändrat något utan ville bara testa att slå på events igen och allt var OK. Får kanske hålla med min fru om att det spökar i huset!

woggy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Wed 21 Dec 2011, 11:13

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by woggy » Tue 20 Nov 2012, 15:54

Ulf wrote:Vet inte vad som har hänt, men nu fungerar det och jag har inte ändrat något utan ville bara testa att slå på events igen och allt var OK. Får kanske hålla med min fru om att det spökar i huset!
va bra, för jag kunde inte återskapa problemet =)

woggy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Wed 21 Dec 2011, 11:13

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by woggy » Sat 29 Dec 2012, 11:56


jassaj
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Thu 06 Sep 2012, 11:53

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by jassaj » Sun 15 Jun 2014, 18:10

Hej

Är ny med Eventghost och förösker klura ut hur det fungerar. Försökt läsa runt på forum men blir inte så mycket klokar.

Tex. har jag en brytar på övervåning som när jag trycker på den ska tända flera lampor (se bild) på våning eller släcka samma lampor. Tyvärr får jag det att fungera så där. Ibland tänder den alla men släcker bara några. Ibland tänder den inte alls osv. vad är det som blir fel.

Tänder jag eller släcker jag EN lampa i SW så funkar det, eller kör ett scenarier i SW tex. släcker allt, fungerar det oxå utan prb.

Tacksam för svar
Namnlös.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by krambriw » Sun 15 Jun 2014, 19:01

Med TellStick måste du lägga in en liten paus, "Wait some time", mellan varje action, annars hänger TellSticken inte med i svängarna, det går helt enkelt för fort...

Pausen mellan varje kommando bör nog vara närmare en sekund för att det skall fungera. Du kan ju börja så och se om du kan korta ner pausen tills du hittar ett lägre värde då det fortfarande fungerar tillförlitligt.

Det finns tyvärr inte någon buffer för inkommande kommandon. Om TellSticken med driver är upptagna av att skicka ut ett kommando är den (till skillnad mot tex RFXtrx) inte kapabel att "lägga nya kommandon i kö".

Om det är i själva stickan problemet sitter vet jag inte, i så fall borde det vara en enkel sak för Telldus att lägga till i sin driver tycker man men det här problemet har varit känt länge och det är tyvärr alltid väldigt långt mellan uppdateringarna.

mvh

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests