Windows Phone 7

Andra typer av bidrag | Other contributions
riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Windows Phone 7

Post by riro » Sun 13 Apr 2014, 14:06

Patte22 wrote:Är det någon särskild funktion som efterfrågas så hör gärna av er, antingen här eller via e-post.
Önskar att den inte crashar. :)

Får den inte att fungera mot min SK-installation... skulle tippa på att appen tolkar något/några tecken galet.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Windows Phone 7

Post by riro » Wed 16 Apr 2014, 09:01

Efter senaste uppdateringen så ser den ut att fungera finfint. :)
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Fri 25 Apr 2014, 10:04

Beklagar att det blev lite problem vid uppdateringen. Jag hade ett rejält haveri i projektet strax innan publiceringen av appen och tvingades skriva om mycket kod under tidspress. Tyvärr blev testningen lidande av det.

Nya funktioner som utvecklas för tillfället:
* Live Tile som till att börja med visar aktuellt systemläge och scenario
* Möjlighet att välja default färg eller temafärg på Live Tile

Detta borde släppas ganska snart, efter det så är det fokus på:
* Stöd för att pinna enskilda objekt
* Stöd för Cortana - tanken är att man ska kunna säga något i stil med "Home Control, turn on the kitchen lamp" eller "Home Control, change scenario to Movie Night".
* Eventuellt stöd för geofencing

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Windows Phone 7

Post by riro » Sun 27 Apr 2014, 18:34

Hittade en liten bugg, har man en datakälla med ÅÄÖ i värdet blir det fel på formatet.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

cazz
3 stars
3 stars
Posts: 94
Joined: Mon 05 May 2014, 15:34

Re: Windows Phone 7

Post by cazz » Mon 05 May 2014, 15:35

Har Patte bytt adress för man kommer inte åt hans hemsida?

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Windows Phone 7

Post by riro » Wed 07 May 2014, 14:11

Patte22 wrote: * Live Tile som till att börja med visar aktuellt systemläge och scenario
* Möjlighet att välja default färg eller temafärg på Live Tile
När du kikar på tiles, kolla på genomskinliga tiles, ser bättre ut på en 8.1'a med bakgrundsbild.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Thu 08 May 2014, 07:42

Jag har inte bytt adress, men jag har haft en del tekniska problem som jag inte prioriterat. Hemsidan ska upp inom kort men har ni frågor så hör gärna av er via mail - patrik.jonsson(a)live.com.

Ang nästa uppdatering så kommer den stödja Live Tile som visar aktuellt scenario och systemläge. Det är konfigurerbart om den ska vara röd (default), accentfärgad eller genomskinlig. Korrigering av datavärden med å, ä och ö kommer vara åtgärdat.

OBS! I och med att Windows Phone 8.1 släpps snart (och redan nu går att installera om man vill) så kommer nästa version enbart att fungera med 8.1. Anledningen är att jag dels vill nyttja så mycket nya funktioner som möjligt, dels att jag inte hinner med att hantera flera versioner av appen.

Tanken är att man dels ska kunna styra appen med rösten, dels kunna använda geofencing så småningom.

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Thu 08 May 2014, 07:44

Efterlysning: eftersom nästa version ska släppas för WP 8.1 är jag i stort behov av beta-testare. Är ni intresserade så kan skicka ett mail till patrik.jonsson(a)live.com så återkommer jag med information när det närmar sig ett släpp.

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Fri 09 May 2014, 07:48

Och som det ser ut (lovar inget) kommer det även finnas stöd för Cortana i nästa version.

cazz
3 stars
3 stars
Posts: 94
Joined: Mon 05 May 2014, 15:34

Re: Windows Phone 7

Post by cazz » Tue 27 May 2014, 19:43

Patte22 wrote:Jag har inte bytt adress, men jag har haft en del tekniska problem som jag inte prioriterat. Hemsidan ska upp inom kort men har ni frågor så hör gärna av er via mail - patrik.jonsson(a)live.com.

Ang nästa uppdatering så kommer den stödja Live Tile som visar aktuellt scenario och systemläge. Det är konfigurerbart om den ska vara röd (default), accentfärgad eller genomskinlig. Korrigering av datavärden med å, ä och ö kommer vara åtgärdat.

OBS! I och med att Windows Phone 8.1 släpps snart (och redan nu går att installera om man vill) så kommer nästa version enbart att fungera med 8.1. Anledningen är att jag dels vill nyttja så mycket nya funktioner som möjligt, dels att jag inte hinner med att hantera flera versioner av appen.

Tanken är att man dels ska kunna styra appen med rösten, dels kunna använda geofencing så småningom.
mm tänkte var man kunde ladda ner till sin telefon och testa :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests