Windows Phone 7

Andra typer av bidrag | Other contributions
Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Windows Phone 7

Post by Patte22 » Mon 05 Dec 2011, 17:11

Om det är någon som är intresserad så kan ni se hur appen kommer se ut och fungera (i stora drag) på http://www.patte.se/homecontrol. Det dyker upp en hemsida på den adressen så småningom. Observera att appen inte är klar än men jag siktar på release någon gång strax efter nyår.

De stora sakerna som saknas i dagsläget är att kunna slå av/på enheter per grupp, dimmerfunktion (har inget att testa på för tillfället) samt Switch King Live (kommer skaffa konto snart och får då möjlighet att fixa det). Hinner jag med så ska fixa live tile också men det kan komma i en senare uppdatering. Eftersom det här är mitt första .net-projekt (eller utvecklingsprojekt öht utöver webbsidor i klassisk ASP) så finns det risk att det dyker upp problem på vägen, men hittills har det gått bra.

Värden från datakällor och ändra scenarion har jag iaf fått med redan så appen känns ganska funktionsduglig. Jag tar hemskt gärna emot kritik, positiv som negativ, gällande i stort sett allt med appen. Särskilt gränssnittet, då det inte är min starka sida (heller).

andersgreen
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Sun 19 Dec 2010, 00:48

Re: Live i Windows Phone

Post by andersgreen » Mon 05 Dec 2011, 17:49

Ser ju kalas fint ut. :)

Vore najs om du fick in lite färg på ikonerna möjligen så det blir lite färg gladare, men annars så väntar man ju på release !!

:clap: :clap: :clap:
_________________________________________________________________________________________________________________________
Windows 7, Eventghost, Android, Ipad, IPhone, 8 sändare, 18 mottagare, 3 givare
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3

tomas
Administrator
Administrator
Posts: 419
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:41

Re: Windows Phone 7

Post by tomas » Thu 08 Dec 2011, 11:38

Snyggt och prydligt! Gillar videon :)

:clap:
Tomas | Switch King

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Status

Post by Patte22 » Tue 13 Dec 2011, 01:37

Kort uppdatering om var jag är i utvecklingen. Appen är nu mer eller mindre klar, jag använder den själv dagligen och den fungerar riktigt bra. Jag har lagt till stöd för både svenska och engelska (fler språk kan ordnas enkelt om jag får hjälp med översättningen), inställningarna i mobilen styr vilket språk som används. Jag har även fixat dimmer-funktionen nu, även om jag inte är helt nöjd med resultatet men den får duga tills jag hittar en bättre lösning.

Det som återstår innan release är gruppering av enheter och stöd för Switch King Live. Dessutom har jag planer på att köra Android-klienten ett tag för att kontrollera att min app beter sig på motsvarande sätt och har samma funktioner. Releasen kommer ändå att ske någon gång efter nyår, jag har inte skaffat ett konto hos Microsoft för att publicera appar än och den här månaden är budgeten låst till julklappar och dylikt.

Så fort jag fått lite mer ordning på hemsidan kommer jag att publicera nyheter där istället, samt eventuellt lägga upp ett filmklipp som visar appen i skarp miljö.

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Ny status

Post by Patte22 » Thu 15 Dec 2011, 09:40

Otålig som jag är har jag bestämt mig för att släppa appen så snart det bara är möjligt. Jag har beställt ett utvecklarkonto hos Microsoft och så fort det blivit godkänt kommer jag begära att appen publiceras. Eftersom jag inte vet hur lång tid det tar att bli registrerad (enligt deras forum är det ingen smidig process) så kommer jag försöka få in så många av mina återstående punkter som det bara är möjligt till dess.

Fokus just nu ligger på att testa att appen inte kraschar eller genererar några oväntade felmeddelanden så att appen inte refuseras pga någon detalj, men det verkar som om jag lyckats hitta alla fel och brister (ta i trä).

Håkan
1 star
1 star
Posts: 4
Joined: Thu 15 Dec 2011, 13:28

Re: Windows Phone 7

Post by Håkan » Fri 16 Dec 2011, 12:54

Väntar med spänning på din app. :)
tycker den ser riktigt bra ut.

//Håkan

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Mon 19 Dec 2011, 10:37

Idag har jag äntligen begärt att få appen publicerad. Om den godkänns bör den alltså finnas tillgänglig om några dagar, om inte julhelgerna gör att det tar extra lång tid.

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Fri 23 Dec 2011, 19:15

Idag har jag fått klartecken på att appen har godkänts. Jag har publicerat den på Marketplace men det kan ta över ett dygn innan den blir tillgänglig. Den kommer iaf att hittas på http://windowsphone.com/s?appid=ac8a195 ... 1f217c240d.

All form av feedback uppskattas, antingen via hemsidan (www.patte.se/homecontrol) eller via Marketplace.

satheesh.net
2 stars
2 stars
Posts: 16
Joined: Thu 05 Jan 2012, 15:39

Re: Windows Phone 7

Post by satheesh.net » Sun 08 Jan 2012, 13:48

Jeg er blitt så utrolig glad i dette programmet!! Tusen takk!!!!!!!! :)

Patte22
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Fri 23 Sep 2011, 20:10

Re: Windows Phone 7

Post by Patte22 » Sun 22 Jan 2012, 15:58

Nu har jag (med hjälp av Martin Videfors) fixat stöd för Switch King Live. Appen genomgår certifiering och förhoppningsvis är uppdateringen tlllgänglig inom en vecka.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests